• Economia
  • Fira de Barcelona ja opera en 12 països

Fira de Barcelona ja opera en 12 països

La institució coorganitza aquest setembre les edicions d’Smart City Expo a Mèxic i, per primera vegada, a l’Índia

La institució ja compta amb diversos certàmens que han tingut grans rèpliques internacionals
La institució ja compta amb diversos certàmens que han tingut grans rèpliques internacionals
Redacció VIA Empresa
Barcelona
07 de Setembre de 2018

Fira de Barcelona continua creixent amb força i intensifica la seva expansió internacional amb presència a 12 països de quatre dels cinc continents -tots menys Austràlia-. La seva activitat com a operador i consultor firal no deixa d'ampliar-se i ja compta amb diversos certàmens que han tingut grans rèpliques internacionals. La més important és l'Smart City Expo World Congress, l'esdeveniment líder mundial sobre ciutats intel·ligents que la institució organitza des de l'any 2011 i ja s'ha celebrat en nou ciutats d’arreu del món com el Japó, Turquia, Marroc o Argentina.

La propera parada serà de l'11 al 13 de setembre a Puebla, Mèxic, amb la celebració d’Smart City Expo Latam Congress que ja arriba a la seva tercera edició amb una de les rèpliques "més exitoses" ja que compta amb 140 empreses participants, 12.000 visitants professionals previstos, més de 100 delegacions governamentals, 50 institucions col·laboradores i 220 ponents.

Pocs dies després, viatjarà per primera vegada a Jaipur, a l'Índia, on hi serà del 26 al 28 de setembre sota el lema “Smart India: Making it happen”. Aquest esdeveniment té per objectiu mostrar solucions per abordar els grans desafiaments de les ciutats de l'Índia en el camp del desenvolupament social, economia circular, innovació i governança digital, la mobilitat urbana i destinacions intel·ligents. Es preveu que participin en el congrés més de 100 ciutats, 120 empreses, 6.000 visitants i 100 ponents.

La Fira al món

El director de Negoci Internacional de la Fira, Ricard Zapatero, sosté que aquestes són "iniciatives que reforcen la presència de Fira de Barcelona al món i que responen al pla estratègic que marca la voluntat de convertir-nos en un operador firal internacional”. També afegeix que el nostre objectiu és promoure la presència dels nostres expositors a l'exterior oferint-los oportunitats de negoci al mateix temps que posem en valor la nostra experiència".

Zapatero, a més, recorda que “els països llatinoamericans i algunes zones del continent africà són mercats emergents que tenen gran potencial per desenvolupar-se en un futur pròxim, amb especial atenció als sectors que des de Fira promovem com la tecnologia, urbanisme i construcció, alimentació, turisme, automoció i indústria, entre d'altres”.

I no només això. Fira de Barcelona ja és el primer operador firal estranger a Cuba després de l'acord en 2016 amb el Grup Empresarial Llotja, gestor del recinte firal Pabexpo de l'Havana. Des de llavors, ha participat en l'organització de set salons, entre ells dos edicions de HostelCuba i la Feria Alimentos Cuba, així com PacGraf, sobre la indústria de l'envàs; les fires Securtec i Energies Renovables.

Gestió i consultoria

La seva expansió a Llatinoamèrica també s'ha reforçat a Mèxic amb la constitució, el 2017, de la societat Fira Barcelona Mèxic, juntament amb l'empresa local Mercados Mexicanos. L'objectiu és potenciar el desenvolupament de diversos salons al país com Alimentaria, la fira ensenya de la indústria de l'alimentació organitzada per Fira que, a més de Portugal amb Alimentaria Horexpo Lisboa, també té presència a Mèxic amb l'edició anual d'Expo Antad & Alimentaria México a la ciutat de Guadalajara-. També treballa per impulsar l'edició de Smart City Expo Latam, a més de col·laborar en l'organització de jornades sobre ciutats intel·ligents que s'han anat celebrant a la zona.

Gràcies a la seva experiència en el disseny d'estratègies per optimitzar el negoci firal, Fira de Barcelona participa també en la gestió de recintes d’altres països com el Centre d'Exposicions i Convencions de Doha, on al llarg de 2018 tindran lloc 19 esdeveniments. 

Una altra de les vessants de l'acció exterior de la institució són els serveis de consultoria estratègica a altres recintes i operadors per a l'optimització dels seus models de negoci, per a la creació i/o optimització d'espais i projectes firals. De fet, aquest 2018 Fira de Barcelona està assessorant a recintes firals del Marroc, Etiòpia i Colòmbia, i té en estudi projectes en altres països.