• Economia
  • La fruita catalana es ven a Berlín

La fruita catalana es ven a Berlín

Un total de 13 empreses del sector participen a la fira Fruit Logística a la ciutat alemanya

La fira té lloc del 7 al 9 de febrer a Berlín
La fira té lloc del 7 al 9 de febrer a Berlín
Redacció VIA Empresa
Barcelona
07 de Febrer de 2018

Fruit Logística, un dels certàmens europeus més importants dedicat a la fruita i les hortalisses, comptarà amb la presència de 13 empreses catalanes. El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) organitza la participació d’aquestes empreses catalanes a la fira, que té lloc a Berlín dels dies 7 al 9 de febrer.

 

L’objectiu d’aquesta actuació és donar suport a les empreses en la millora del seu posicionament en els mercats exteriors i en l’establiment de nous contactes comercials, segons informen en un comunicat. L’àmplia representació d’empreses catalanes a Fruit Logística cobreix la totalitat de les famílies de productes fructícoles cultivats a Catalunya: fruita de pinyol, fruita de llavor i cítrics.

Fruit Logística és un saló internacional monogràfic en el qual la darrera edició va comptar amb 3.077 expositors de 84 països i va obtenir una afluència de 76.238 visitants de l’àmbit de la comercialització, la importància i la distribució, provinents de 130 països.

 

Les empreses catalanes participants són: Actel Grup, l’Associació Catalana d’Empreses de Fruita i Hortalisses (Afrucat), Catafruit, Cítrics Terres de l’Ebre, Copa Fresh, Desben, Diego Martínez, Fructícola de L’Empordà, Fruites Font, Girona Fruits SCCL, Giropoma, Mercabarna i Viyefruit.

Catalunya, on més fruita dolça es produeix

Catalunya és la comunitat autònoma que produeix més fruita dolça. Prop de 50.000 hectàrees del total de les seves terres de cultiu es destinen a plantacions de fruita. A més, la poma i la pera catalanes representen més del 50% de la producció estatal, mentre que el préssec i la nectarina representen el 35% de la producció total de l’Estat.

Aproximadament el 90% de la fruita catalana es destina a vendre al consum en fresc i el 7% té com a destí la indústria transformadora.