El servei de Tele Suport Psicològic impulsat per la Fundació ”la Caixa” i desenvolupat per la Fundació Galatea, ha atès, des que es va posar en marxa al començament del mes de març del 2020 fins avui, 1.066 professionals de la salut, a través de gairebé 4.000 intervencions (3,7 intervencions de mitjana per cada usuari), segons informen en un comunicat. La major part de les peticions, el 85%, provenen de Catalunya. En total s’han atès 903 casos i s’han realitzat 3.400 intervencions.
El Tele Suport Psicològic és un servei gratuït que les dues fundacions van acordar de promoure a l’inici de l’emergència sanitària originada per la pandèmia, per tal d’atendre i pal·liar la sobrecàrrega mental i emocional dels professionals de la salut i de l’àmbit social. El 76% de la demanda expressada fins ara és per sofriment emocional.
Davant les òptimes valoracions dels usuaris que ha rebut el servei, i per continuar donant resposta a les necessitats dels sanitaris, les dues fundacions han acordat prolongar aquesta plataforma gratuïta, de moment fins al mes de juny del 2021. "Dins la nostra línia d’atenció emocional i espiritual dirigida a pacients i familiars en contextos hospitalaris, amb aquest projecte fem un pas més i oferim aquest mateix i tan necessari acompanyament integral i humà als professionals que ens cuiden, i que continuen estant a primera línia en aquests moments encara difícils. La seva salut mental i emocional és la salut de tots", ha volgut subratllar el president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé.
Amb cada pacient s’estableix una pauta per videoconferència o per telèfon, amb sessions d’entre 20 i 30 minuts, atès que no es tracta d’una teràpia convencional, sinó d’una atenció psicològica en circumstàncies molt excepcionals. Des del mes de març del 2020 fins avui, 691 usuaris, 590 de Catalunya, han rebut l’alta, cosa que representa gairebé el 70% dels professionals atesos.