Com que aquests dies hi ha poca gent que ofereixi continguts en obert, que faci xerrades, que pengi cançons, lliçons d’aeròbic o sessions mindfulness, a Mortensen hem pensat que havíem de fer-hi alguna cosa i hem decidit de fer una sèrie de xerrades setmanals al voltant del tema de “Com muntar un sofà”.
"Aprendrem a muntar una campanya de fake news, un ecommerce, el primer ordinador de l’Estat, un ecosistema d’innovació, un festival de música, una Unió Europea o una societat millor"
Com que tenim molts amics que saben muntar coses, els trobem molt a faltar i aquests dies segur que no saben que fer per casa, hem pensat que ens podrien venir a veure al sofà de Mortensen un cop per setmana perquè ens ensenyin el que saben muntar. Les sessions són pràctiques —com les d’aeròbic o macramé— i no duren més de 30 minuts, preguntes del públic incloses.
A les diferents sessions aprendrem a muntar una campanya de fake news, un ecommerce, el primer ordinador de l’Estat, un ecosistema d’innovació, un festival de música, una Unió Europea o una societat millor. Com que ens tocarà fer-ho quan sortim al carrer ja anem fent la teòrica.
Ahir a la tarda va venir al sofà (en realitat vam anar al seu) el Marc Argemí per explicar-nos de com muntar una campanya de fake news, i de com desmuntar-la. El Marc és periodista, director de la consultoria de comunicació especialitzada en dades Sibilare i autor de diversos llibres al voltant del fenomen de la rumorologia entre els quals en destaquen El sentido del rumor i 7 hábitos de la gente (des)informada.
"La cadena de transmissió de les fake news és la nostra vanitat"
En breu pujarem la conversa amb el Marc al Youtube però mentrestant podeu reflexionar amb una de les perles que ens va deixar sobre per què difonem informacions que no sabem si són certes: “tu saps una cosa que ningú no sap i vols que tothom sàpiga que tu la saps”. La cadena de transmissió de les fake news és la nostra vanitat.