La Generalitat ha ampliat els ajuts per a la descarbonització de flotes de transport de viatgers i mercaderies per carretera. Inicialment, el departament de Territori comptava amb una dotació de 21,7 milions d'euros procedents dels fons Next Generation. Un estudi recent de la patronal Pimec assegura que 7 de cada 10 empreses que opten als diners europeus encara no han cobrat. A través d'una transferència de 28,2 milions de l'Estat, l'administració catalana ha assolit una xifra final de 50 milions.
Uns recursos que s'han de destinar al desballestament de vehicles vells, a adquirir vehicles d'energies alternatives, la transformació de motors de combustió en motors d'electricitat, la instal·lació d'infraestructures de recàrrega o la compra de semiremolcs per a autopistes ferroviàries. Fins ara, la Generalitat ha rebut un total de 3.139 sol·licituds per optar als ajuts, de les quals 310 han estat denegades. La resta s'atorgaran fins a esgotar la partida econòmica. La data límit per presentar les sol·licituds és el 30 d'abril, excepte en el cas de la implantació d'infraestructures de recàrrega, que és el 31 de desembre del 2023.
En paral·lel als Next Generation, Catalunya rebrà 1.524 milions d'euros des de Brussel·les fins a l'any 2027. La xifra total inclou els recursos dels Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER), del Fons Social Europeu (FSE+), del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), Fons Europeu Marítim i de la Pesca (FEMPA) i dels fons competitius. Tot plegat permetrà mobilitzar més de 3.700 milions d'euros i servirà per impulsar una gran quantitat de projectes estratègics.