La germanor dels botiguers

Davant del creixement del comerç ‘on-line’, Cecot organitza una jornada sobre ‘retail’ el 19 d’octubre, on oferirà eines per millorar el posicionament digital

El 'retail' s'ha d'adaptar al comerç digital El 'retail' s'ha d'adaptar al comerç digital

En els darrers anys, especialment a partir de l’esclat de la pandèmia, el creixement del comerç electrònic ha suposat una revolució en les formes de compra. En un escenari marcat pels gegants ‘on-line’, en el qual aquests es caracteritzen per disposar de catàlegs virtuals i una immensa capacitat logística, el ‘retail’, el petit comerç, s’enfronta a una competència dura per captar clients i oferir-los una experiència satisfactòria. La cursa per adaptar-se a aquesta nova realitat ja ha començat.

En un primer moment, els reptes més immediats d’aquests establiments són crear una presència en línia, establir una estratègia a les xarxes socials i desenvolupar  tècniques de màrqueting digital, que són passos imprescindibles per arribar a una audiència més gran i millorar-ne la visibilitat. Un dels principals avantatges del comerç de proximitat és la possibilitat d'oferir una experiència personalitzada i propera a la clientela. Mantenir un alt nivell d'atenció al client i oferir productes únics i de qualitat són clau per construir la fidelitat dels consumidors i diferenciar-se de la competència.

‘RetailTrends’

En aquest context, la patronal Cecot, mitjançant Cecot Comerç, organitza el pròxim dijous 19 d’octubre la jornada ‘RetailTrends 2023’, on sota el títol ‘Explorant  el metavers, les xarxes socials i les tendències internacionals.’, oferirà eines per millorar el posicionament digital i la visibilitat dels comerços tradicionals. 

Un dels principals avantatges del comerç de proximitat és la possibilitat d'oferir una experiència personalitzada i propera a la clientela

La iniciativa s’emmarca en l’activitat de Cecot Comerç per impulsar i fomentar el dinamisme del comerç a través d’activitats d’informació, formació, difusió i intercanvi d’experiències. Actualment, representa directament a més de 4.000 empreses del retail que tenen més de 120.000 persones treballadores. A més, és una de les entitats fundadores de la Unió d’Entitats de Retail de Catalunya (RETAILcat).

Des de Cecot Comerç es descriu el nou paradigma que està travessant el comerç. Així, amb  la creixent consciència ambiental i social, els consumidors estan buscant cada vegada més opcions sostenibles i ètiques. El comerç de proximitat pot destacar adoptant pràctiques sostenibles, oferint productes ecològics i contribuint al desenvolupament de la comunitat local.

La Cecot advoca per millorar el posicionament digital i la visibilitat dels comerços tradicionals

Comunitat local

Alhora, les  preferències de les persones consumidores estan canviant ràpidament. El comerç de proximitat ha d'estar atent a les noves tendències de consum, com ara la demanda de productes artesanals, sostenibles i d'origen local. La capacitat d'adaptar-se a aquestes noves demandes serà crucial per mantenir-se visible.

Davant dels desafiaments de la competència digital, la col·laboració entre comerciants i la construcció d'una comunitat local cohesionada poden ser clau per al futur dels eixos comercials. Fomentar la cooperació, organitzar esdeveniments conjunts i promoure el suport mutu poden ajudar a fer fort el teixit comercial local. 

Aquest contingut està patrocinat per la Cecot i la Generalitat de Catalunya amb el finançament de la Unió Europea – Next Generation EU.

Més informació
L'alerta de la Cecot: "No es produeix per vendre, sinó per emmagatzemar"
El 82% dels catalans participa del comerç digital
Avui et destaquem
El més llegit