El govern espanyol destina 153 milions a les primeres obres per reformar l’estació de Sants

Els primers treballs serviran per augmentar-ne la mida i adaptar la plaça dels Països Catalans

El projecte de la nova estació de Sants | ACN El projecte de la nova estació de Sants | ACN

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat per 153,3 milions d'euros les obres dels tres primers projectes per a la transformació integral de l'estació de Barcelona Sants. L’obra, que compta amb una inversió global de 410 milions, servirà per arrencar els treballs per ampliar l'edifici, recuperar la plaça dels Països Catalans i adequar-ne els accessos. Els treballs d'aquesta primera fase d'ampliació es començaran a desenvolupar previsiblement durant el darrer trimestre d'aquest any, ha detallat el govern espanyol en un comunicat aquest dimecres.

Més info: La "nova vida" de l'estació de Sants: inversió de 410 milions per jugar a primera divisió

L'actuació a la principal estació de la capital busca convertir aquesta infraestructura en un punt de trobada permeable a la traça urbana i obert a la vida de la ciutat. Les obres han estat adjudicades a una unió temporal d’empreses (UTE) integrada per les constructores Acciona i Copcisa. Així mateix, s'ha adjudicat el contracte d'assistència tècnica per al control dels treballs, per 7,1 milions d'euros més, a Typsa i Ardanuy Enginyeria.

El primer dels projectes previstos comprèn el creixement de l'estació pel costat de la plaça dels Països Catalans amb una nova sala d'embarcament d'alta velocitat al quadrant muntanya-plaça per respondre a l'increment de viatgers present i futur, diferenciant les zones de sortides i arribades. Així mateix, es farà un nou accés des de la plaça al vestíbul de Rodalies, que organitzarà els fluxos de sortides, creant una nova àrea d'estada, recorregut i compres.

La superfície de l'edifici de l'estació creixerà més del 30% | ACN
La superfície de l'edifici de l'estació creixerà més del 30% | ACN

La superfície de l'edifici de l'estació creixerà més del 30%, incrementant l'espai per a usos ferroviaris i viatgers de Rodalies, llarga distància i alta velocitat. També es promourà la connexió intermodal amb bicicletes i patinets, així com als viatgers que arribin a peu amb noves zones de vianants que envoltaran la terminal. En aquesta fase s'executaran tres nous nuclis de comunicació amb les andanes d'alta velocitat i es crearan tres nivells superiors, on s'ubicarà una altra planta amb zona d'embarcament i accés directe a andanes, noves sales d'espera per a viatgers d'alta velocitat i espais tècnics per a ús intern.

Amb l'obertura de dos accessos nous a les façanes dels costats mar i muntanya de l'estació, es crearà un nou eix que connectarà els viatgers de l'estació d'autobusos i metro amb els vestíbuls d'alta velocitat i Rodalies. Es reordenarà la resta del vestíbul agilitzant-se els trànsits de viatge, actuant sobre una àrea de 18.000 metres quadrats, incloent-hi noves zones comercials i espais d'atenció al viatger.

Més informació
La fi del Pont Aeri? Quan el tren es "menja" l'avió des del 2008
Avui et destaquem
El més llegit