El Govern ha destinat 3 milions d'euros a impulsar la presència als mercats internacionals de més de 200 empreses catalanes. La línia d'ajuts de promoció internacional d'Acció ha ofert fins a 15.000 euros a 217 projectes d'empreses catalanes per dur a terme actuacions per accedir a mercats internacionals o millorar-hi la seva presència, amb especial atenció als canals digitals. Els projectes finançats s'han enfocat principalment a mercats com França, els Estats Units o Alemanya i han permès realitzar accions de màrqueting, programació web o promoció en fires internacionals. Acció ha obert ja una nova convocatòria d'aquesta línia d'ajuts que augmenta la subvenció fins als 20.000 euros i que es poden sol·licitar fins al 6 de novembre.
Aquests ajuts financen fins al 50% dels projectes per implementar noves actuacions per fer créixer la presència de les empreses catalanes a nous països, sigui en l'àmbit digital o amb la participació en actes de promoció presencials. Els 217 projectes beneficiaris d’aquests ajuts s’han enfocat a millorar la presència en línia de l’empresa, el seu accés a mercats electrònics, realitzar accions de màrqueting digital, activar la presència en fires internacionals o crear nous continguts digitals per optimitzar el posicionament web de l’empresa en mercats internacionals.
Aquests ajuts financen fins al 50% dels projectes per implementar noves actuacions per fer créixer la presència de les empreses catalanes a nous països
Es tracta, en més de la meitat dels casos (54%), de companyies que treballen d'empresa a empresa (B2B). També en la majoria dels casos (53% del total), els projectes s'han enfocat a tres països diferents: essent França, els Estats Units i Alemanya els més interessants per al conjunt d'empreses. La línia d'ajuts a la promoció internacional combina el finançament d'actuacions digitals i físiques. En aquest cas, 119 projectes han combinat aquests dos vessants, mentre que 98 s'han centrat exclusivament en accions digitals.