• Economia
  • El Gran Recapte virtual arranca amb l'objectiu de recollir 6.000 tones d'aliments

El Gran Recapte virtual arranca amb l'objectiu de recollir 6.000 tones d'aliments

El nombre de persones que esperen menjar ha augmentat un 40% pels efectes de la pandèmia, segons el Banc dels Aliments

Aliments recollits en el Gran Recapte del 2018, en una imatge d'arxiu | ACN
Aliments recollits en el Gran Recapte del 2018, en una imatge d'arxiu | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
16 de Novembre de 2020

El Gran Recapte del 2020 serà virtual. La situació sanitària marcada per la covid-19 ha fet decidir els organitzadors de la cita anual a optar per un model digital, però amb un objectiu més ambiciós que l'any passat: recollir 6.000 tones d'aliments. Així ho ha explicat a Catalunya Ràdio Roser Brutau, la copresidenta del Banc dels Aliments, la fundació que organitza el Gran Recapte. 

El nombre de persones que esperen menjar ha augmentat un 40% a Catalunya, segons l'entitat, fins a les 262.000. És per això que demanen més solidaritat que mai, tot i que sigui a distància, davant la crisi econòmica que ha deixat la pandèmia. Si bé en aquesta dotzena edició no es podran comprar aliments al supermercat i deixar-los als voluntaris a la sortida, hi ha diverses fórmules per fer donacions.  

Als supermercats, es podran fer donacions monetàries, a través de la compra de bons d'entre tres i 50 euros. Aquest format estarà disponible entre el 16 i el 21 de novembre. Més de 700 botigues de proximitat també s'han adherit a la iniciativa, amb la disponibilitat de tiquets de tres euros. L'altre gran canal de donacions serà a través de la pàgina web del Gran Recapte o per mitjà de Bizum, utilitzant el codi 33596.    

A part, hi haurà neveres buides amb codis QR a diversos indrets -13 a l'àrea metropolitana- on també es podran fer donacions. Les circumstàncies d'enguany han fet reduir el nombre de voluntaris. Mentre que en altres edicions n'hi havia fins a 30.000, aquest 2020 amb uns 6.000 serà suficient, segons ha indicat Brutau. Es dedicaran, bàsicament, a tasques de difusió de la campanya.