Greenpeace denuncia que la mala connexió ferroviària d'Espanya amb Europa impulsa l'avió

Assegura que des de Barcelona només es pot arribar al 23% dels destins als quals es podria arribar amb tren directe

Un avió a la pista de l'aerport del Prat | iStock Un avió a la pista de l'aerport del Prat | iStock

Greenpeace ha denunciat que la mala connexió ferroviària d'Espanya amb els països europeus impulsa l'avió. L'entitat ha analitzat diverses ciutats i ha conclòs que, per exemple, des de Barcelona només es pot arribar al 23% dels destins als quals es podria arribar amb tren directe. En el cas de Madrid el percentatge és inferior, un 18%, i en el de València, un 13%. De les 990 rutes entre 45 grans ciutats europees analitzades per Greenpeace, només el 12% estan comunicades per tren directe, mentre que el 69% sí que ho estan per vols directes. A Espanya, les dues úniques línies de tren directes són Madrid-Barcelona-Marsella i Barcelona-Lió-París. Barcelona podria connectar amb 36 ciutats europees sostenen.

Entre les rutes que troben a faltar, Greenpeace menciona Madrid-Lisboa, Madrid-París, Madrid-Brussel·les, Barcelona-Amsterdam, Barcelona-Milà i Barcelona-Ginebra-Zurich, destins als quals s'arribaria en menys de 12 hores.

A Espanya, les dues úniques línies de tren directes són Madrid-Barcelona-Marsella i Barcelona-Lió-París

A més, ha lamentat que no existeixi cap tren nocturn que circuli des de o cap a l'estat, per connectar amb la resta de capitals europees, així com tampoc a dins. En aquest sentit, ha reclamat recuperar la connexió entre Barcelona i A Corunya i Vigo.

L'organització conclou que totes les ciutats espanyoles estan millor connectades per avió que per ferrocarril, fet que anima la gent a agafar l'avió. De fet, sosté que la connexió de Barcelona, Madrid i València amb avió està per sobre de la mitjana europea.

Greenpeace ha demanat a la Comissió Europea (CE) que acceleri les mesures anunciades per impulsar el transport ferroviari transfronterer a Europa. Aquestes inclouen un sistema unificat d'informació sobre trens en el que participin totes les companyies ferroviàries que presten servei de passatgers, un sistema unificat de reservar, preus més assequibles i l'acceleració de l'harmonització tècnica i jurídica.

Més informació
Quants passatgers internacionals van arribar en avió a Catalunya durant el maig?
Creix la connexió Barcelona-València: Air Nostrum operarà 18 vols setmanals
Avui et destaquem
El més llegit