La patronal dels mòbils, la GSMA, és cautelosa amb les xifres de cara al Mobile World Congress (MWC) 2019. L'organització del congrés dels mòbils preveu preveu superar els 107.000 visitants procedents de 200 països del 25 al 28 de febrer, amb actes repartits entre els recintes Montjuïc i Gran Via de Fira de Barcelona i La Farga de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona). Aquesta xifra és similar a la del total de visitants de l'edició 2018, que va tancar precisament amb 107.000 assistents, un 0,9% menys que l'any anterior.
Així ho ha explicat la GSMA en un comunicat en què també ha explicat que el congrés mundial de mòbils a partir d'aquesta edició passarà a denominar-se simplement MWC.
"Avancem ràpidament cap a un món on els dispositius mòbils connectaran amb tothom i amb tot, però al mateix temps estem ampliant el nostre abast més enllà dels mòbils", ha destacat el director de Màrqueting de la GSMA, Michael O'Hara sobre l'actualització de la marca.
El MWC 2019 girarà entorn de la connectivitat intel·ligent i abordarà la hiperconectividad, el 5G, l'Internet de les coses (IoT), la intel·ligència artificial i el Big Data. "Recolzada pel 5G i la intel·ligència artificial, la connectivitat intel·ligent és una gran força tecnològica que marcarà com el món es comunicarà en el futur", ha afegit O'Hara.
Els primers ponents confirmats per a la propera edició són el nou conseller delegat de Vodafone, Nick Read; el conseller delegat de Vimeo, Anjali Sud; el fundador i conseller delegat de HTC, Cher Wang; el president de Citi, James Forese; els consellers delegats de Groupon, Rich Williams, i de Digital Asset Holdings, Blythe Masters, i el director general de la GSMA, Mats Granryd.
A més, estaran presents més de 2.400 companyies, com Alibaba Cloud, Cisco Systems, Accenture, Ericsson, Facebook, Google, HTC, Huawei, Intel, Lenovo, Orange, Telefónica, Vodafone, Seat i ZTE, entre unes altres.
Digital planet
Com a novetat per aquest any, la GSMA ha introduït Planeta Digital: Experiència Connectada, que inclourà unes 200 aplicacions i altres proveïdors de solucions basats a crear experiències connectades que impactaran en la vida diària dels ciutadans, alguns dels quals són Digital Turbine, Infobip, MessageBird i Toyota.
Altres iniciatives com el 4YFN, que preveu més de 21.000 visitants, i The Youth Mobile (YoMo), que preveu atreure a 25.000 assistents, seran uns altres dels esdeveniments que se celebraran en el marc del congrés.