• Economia
  • Guia pràctica per promoure el català a l'empresa (II)

Guia pràctica per promoure el català a l'empresa (II)

L’atenció a la clientela i la comunicació externa són una de les àrees més visibles de compromís de les empreses vers la llengua catalana

La llengua catalana ha de ser present en tots els àmbits de l’empresa, des de l’intern a l’extern | iStock
La llengua catalana ha de ser present en tots els àmbits de l’empresa, des de l’intern a l’extern | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
20 de Juliol de 2022
Contingut de marca

La llengua catalana ha de ser present en tots els àmbits de l’empresa: des que pacta amb els proveïdors i desplega la gestió i la comunicació internes, fins que es projecta cap enfora  mitjançant l’atenció als clients i la comunicació externa. És per això que en un primer volum vam tractar la comunicació i gestió internes de l'equip i avui tractarem la part externa: l’atenció a la clientela i la comunicació externa.

L'atenció a la clientela

L’atenció a la clientela és una de les àrees en què el compromís de l’empresa vers la llengua catalana es manifesta d’una manera més clara. A continuació, mostrem algunes de les bones pràctiques més significatives.

  • Els enviaments. És important que els comunicats i les propostes comercials de la nostra companyia siguin en català.
  • Atenció inicial a la clientela. Quan obrim una conversa, trucada o relació per escrit amb un client per primera vegada, la iniciem sempre en català. Encara que el client no s’adreci a nosaltres en llengua catalana, no hem de pressuposar que no vulgui ser atès en català. Hem d’adaptar la llengua que utilitzem en funció de la situació personal de cada client.

La llengua catalana ha de ser present en tots els àmbits de l’empresa, des de l’intern a l’extern

La comunicació externa

La comunicació externa és un altre dels elements definitoris per validar el compromís i la responsabilitat social vers la llengua catalana de qualsevol empresa. En quina llengua rep qualsevol missatge emès per l’empresa la nostra clientela i la societat en general? En aquest sentit, és important tenir:

  • Web en català
  • Web amb domini .cat. La nostra empresa té el web amb l’opció del domini .cat, com també amb altres dominis (.es, .com, .org, entre d’altres), si ho creu oportú.
  • Xarxes socials en català. Les xarxes socials d’ús més habitual entre les empreses són Instagram, Linkedin, Facebook, Twitter i Tik Tok.
  • Productes de promoció. Ús de la llengua catalana en els productes promocionals de l’empresa, des de catàlegs fins a elements de marxandatge amb missatges escrits (clauers, bolígrafs, memòries USB de promoció, etc.).