03
d'Octubre
de
2013
Act.
04
d'Octubre
de
2013
"Cal sortir de la nostra zona de confort i canviar el xip", assegura a VIAempresa el director general d'Infojobs, Jaume Gurt. "Una feina ja no és un contracte de vuit hores en una empresa", reivindica des de l'experiència que li dóna aquest portal d'ofertes laborals, amb seu a Barcelona i que l'any passat va fer de plataforma per tancar 385.000 contractes a Espanya. Gurt creu que cal explorar noves vies: l'opció de ser autònom, la necessitat de saber què es vol ser laboralment i, sobretot, marxar a fora. "Sembla que hem preparat la nostra gent per quedar-se aquí de braços plegats", critica.
1. Adaptar-se a la nova situació
El director general d'Infojobs adverteix que "el mercat s'està transformant" i creu que "ni una part ni una altra se n'està adonant". Quan parla de les parts, es refereix als professionals que busquen feina i a les empreses que n'ofereixen.
Gurt és contundent: "Avui en dia no està en mans de ningú que et contractin perquè no hi ha feina per a tothom". Com a excepció, cita una manca de perfils especialitzats vinculats a la tecnologia i amb demanda creixent.
2. Acotar la recerca de feina
Gurt, durant la Diada de les Telecomunicacions a Catalunya, ha parlat d'efectes contraproduents nascuts de "la desesperació": "Hi ha candidats que s'apunten a 1.000 ofertes de treball al mes, i que seran 1.000 negatives al mes". I insisteix que això només causa perjudicis en el professional sense feina.
Li recomana acotar molt millor què busca. Menys sol·licituds de feina, però que siguin realistes i ben preparades. "Veiem molt poca reflexió per part de les persones sobre el que volen fer", es queixa.
3. No abusar del context
El director general d'Infojobs tampoc veu coherents algunes actituds empresarials. "També veiem molt pocs escrúpols a les companyies a l'hora de contractar, que simplement tracten (els candidats) com a carnassa", continua.
Això sí, preguntat pels mecanismes de control de les ofertes al web, ho veu més complicat: "Una cosa és el que s'ofereix i una altra és el que ells t'ofereixen quan fas l'entrevista. I això és una cosa que no podem controlar", justifica.
4. Apostar per l'exterior
En parlar de les escandaloses xifres d'atur, Gurt remarca de manera insistent una idea: l'estranger. El món exterior, especialment Alemanya, els països nòrdics i Àsia, són àrees geogràfiques que necessiten gent. I recrimina: "Tenim molt bons professionals en aquest país que no són capaços de fer les maletes i sortir a fora. (...) Sembla que hem preparat la nostra gent per quedar-se aquí de braços plegats i malgastant el temps de vida".
En aquest sentit, el portal Infojobs ha posat en marxa un nou web d'ofertes laborals a l'estranger. Amb un element diferenciador: "Estem treballant per ser capaços de buscar ofertes de feina a l'estranger que acceptin professionals espanyols i que ser-ho no es converteixi en una limitació".
5. Augmentar la figura dels freelance
El director d'Infojobs augura un creixement d'aquest estatus laborals, com ha passat en els darrers anys en mercats com el nord-americà. És per això que demana "educar el mercat perquè se n'adoni que hi ha una possibilitat" en els freelance.
Les empreses hi podrien complementar la seva plantilla amb nous talents i els professionals, estar en actiu a través de "microtasques", diu. De fet augura que "es multiplicarà en els propers quatre anys".
6. Obrir camí en el voluntariat
En opinió de Gurt, cal estar actiu encara que no es tingui feina. "En el currículum, demostres que no estàs esperant que t'arribi la feina, sinó que fas coses mentrestant".
Una de les seves propostes és fer voluntariat, quelcom molt valorat a l'estranger a l'hora de fitxar talents. El directiu català creu que, a més, "alimenta l'autoestima i veus que serveixes per alguna cosa".
7. Millorar l'autoconeixement
A la seva empresa, a Infojobs, fan jornades de meditació. I de la mateixa manera, creu que els professionals ho han de fer per a ells mateixos. Assegura que la formació acadèmica és un factor important, però "sobretot l'autoconeixement, la gestió de les emocions i saber clarament el què t'agrada".
1. Adaptar-se a la nova situació
El director general d'Infojobs adverteix que "el mercat s'està transformant" i creu que "ni una part ni una altra se n'està adonant". Quan parla de les parts, es refereix als professionals que busquen feina i a les empreses que n'ofereixen.
Gurt és contundent: "Avui en dia no està en mans de ningú que et contractin perquè no hi ha feina per a tothom". Com a excepció, cita una manca de perfils especialitzats vinculats a la tecnologia i amb demanda creixent.
2. Acotar la recerca de feina
Gurt, durant la Diada de les Telecomunicacions a Catalunya, ha parlat d'efectes contraproduents nascuts de "la desesperació": "Hi ha candidats que s'apunten a 1.000 ofertes de treball al mes, i que seran 1.000 negatives al mes". I insisteix que això només causa perjudicis en el professional sense feina.
Li recomana acotar molt millor què busca. Menys sol·licituds de feina, però que siguin realistes i ben preparades. "Veiem molt poca reflexió per part de les persones sobre el que volen fer", es queixa.
3. No abusar del context
El director general d'Infojobs tampoc veu coherents algunes actituds empresarials. "També veiem molt pocs escrúpols a les companyies a l'hora de contractar, que simplement tracten (els candidats) com a carnassa", continua.
Això sí, preguntat pels mecanismes de control de les ofertes al web, ho veu més complicat: "Una cosa és el que s'ofereix i una altra és el que ells t'ofereixen quan fas l'entrevista. I això és una cosa que no podem controlar", justifica.
4. Apostar per l'exterior
En parlar de les escandaloses xifres d'atur, Gurt remarca de manera insistent una idea: l'estranger. El món exterior, especialment Alemanya, els països nòrdics i Àsia, són àrees geogràfiques que necessiten gent. I recrimina: "Tenim molt bons professionals en aquest país que no són capaços de fer les maletes i sortir a fora. (...) Sembla que hem preparat la nostra gent per quedar-se aquí de braços plegats i malgastant el temps de vida".
En aquest sentit, el portal Infojobs ha posat en marxa un nou web d'ofertes laborals a l'estranger. Amb un element diferenciador: "Estem treballant per ser capaços de buscar ofertes de feina a l'estranger que acceptin professionals espanyols i que ser-ho no es converteixi en una limitació".
5. Augmentar la figura dels freelance
El director d'Infojobs augura un creixement d'aquest estatus laborals, com ha passat en els darrers anys en mercats com el nord-americà. És per això que demana "educar el mercat perquè se n'adoni que hi ha una possibilitat" en els freelance.
Les empreses hi podrien complementar la seva plantilla amb nous talents i els professionals, estar en actiu a través de "microtasques", diu. De fet augura que "es multiplicarà en els propers quatre anys".
6. Obrir camí en el voluntariat
En opinió de Gurt, cal estar actiu encara que no es tingui feina. "En el currículum, demostres que no estàs esperant que t'arribi la feina, sinó que fas coses mentrestant".
Una de les seves propostes és fer voluntariat, quelcom molt valorat a l'estranger a l'hora de fitxar talents. El directiu català creu que, a més, "alimenta l'autoestima i veus que serveixes per alguna cosa".
7. Millorar l'autoconeixement
A la seva empresa, a Infojobs, fan jornades de meditació. I de la mateixa manera, creu que els professionals ho han de fer per a ells mateixos. Assegura que la formació acadèmica és un factor important, però "sobretot l'autoconeixement, la gestió de les emocions i saber clarament el què t'agrada".