• Economia
  • Hi ha gairebé tants pisos buits a l'Eixample com anuncis d'Airbnb

Hi ha gairebé tants pisos buits a l'Eixample com anuncis d'Airbnb

La plataforma ofereix 19.565 apartaments i al barri barceloní hi ha 18.586 cases sense inquilí

Les xifres de creixement d'Airbnb a Barcelona mostren una realitat que les Administracions han de poder gestionar
Les xifres de creixement d'Airbnb a Barcelona mostren una realitat que les Administracions han de poder gestionar
Redacció VIA Empresa i Agències
09 de Maig de 2017
Act. 09 de Maig de 2017

La plataforma Airbnb assegura en un informe publicat aquest dimarts que només a l'Eixamplehi ha gairebé tantes cases buides (18.586) com el total d'anuncis d'Airbnb a tota la ciutat (19.565); el doble d'anuncis de cases senceres a tota la ciutat, i cinc vegades més que el nombre d'apartaments comercials.

 

Així mateix, la plataforma de lloguer turístic destaca que un dels factors que té impacte en la disponibilitat d'habitatge a Barcelona és el nombre de cases buides que hi ha a la ciutat. L'empresa ressalta que només al districte de Ciutat Vella hi ha tres vegades més cases buides (8.643) que anuncis de cases senceres (2.516) i gairebé set vegades més de cases buides que anuncis d'operadors professionals (1.285).

Impacte econòmic
En el mateix informe, la plataforma de lloguer d'habitatges particulars afirma que va generar una activitat econòmica de 1.027 milions d'euros a Barcelona l'any passat, la qual cosa suposa un creixement del 65% respecte al 2015, mentre que en el conjunt de Catalunya, la xifra ascendeix fins als 1.300 milions d'euros.

Prop d'1,3 milions de persones van utilitzar Airbnb per viatjar a Barcelona el 2016, la qual cosa representa un increment anual del 40%, davant els gairebé 900.000 que ho van fer el 2015.

Els amfitrions locals van ingressar 167 milions d'euros l'any passat, mentre que s'estima que la despesa dels hostes als comerços locals va ascendir a 860 milions.

Pel que fa a tot Catalunya, més d'1,6 milions de viatgers van utilitzar la plataforma per allotjar-se, un increment del 53% respecte a l'any anterior, i els ingressos dels amfitrions van ascendir a 219 milions.

Airbnb calcula aquest impacte econòmic tenint en compte el que ingressa l'amfitrió -la persona que posa a disposició casa seva- i el que gasta l'usuari durant la seva estada a la ciutat; ha constatat que el 39% de la despesa realitzada té lloc al barri al qual s'allotja, especialment en alimentació, però també en compres i activitats culturals.

Per a Arnaldo Muñoz, director general d'Airbnb Marketing Services Espanya, aquesta activitat és una bona notícia per a la ciutat i ha destacat que la plataforma dóna suport a la classe mitjana i la despesa dels viatgers ajuda a millorar l'economia i les comunitats locals.

Així mateix, l'ús que els barcelonins fan de la plataforma per viatjar fora de la ciutat també s'ha incrementat en els últims tres anys: de 55.000 usuaris el 2013 a 364.000 el 2016.

Perfils i nota
La mitjana d'hoste que utilitza Airbnb té prop de 33 anys, viatja en un grup de dues o tres persones i es queda una mitjana de 4,2 nits, i el 76% afirma triar Airbnb perquè vol descobrir un barri en particular.

La valoració dels amfitrions realitzada pels viatgers que fan servir Airbnb a Barcelona és de 4,4 sobre 5, i el 75% afirma que la seva experiència ha multiplicat les seves ganes de tornar; així mateix, el 33% dels usuaris afirma que no haguessin triat la ciutat com a destinació o no s'haguessin quedat tant de temps si no fos per la plataforma.

Quant als amfitrions, l'any passat va haver-hi 16.100 a Barcelona i 23.900 a Catalunya i, a tancament del 2016, Barcelona comptava amb 20.000 anuncis i Catalunya amb 41.000.

Gairebé el 80% dels amfitrions que comparteixen sencera casa seva expliquen que només amb un anunci, i el 60% dels anuncis a Barcelona es lloguen per menys de 90 dies l'any: l'amfitrió típic a la capital catalana té 38 anys i guanya 5.300 euros l'any allotjant viatgers 66 nits l'any; en el conjunt de Catalunya té 41 anys i guanya 3.900 euros.