Els hotels de Barcelona promouen una campanya per reduir el consum d’aigua entre els turistes que s’hi allotgen. Sota el lema ‘STOP. L’aigua és un bé escàs, ajuda’ns a preservar-la’, la iniciativa del Gremi d’Hotels de Barcelona permet missatges per conscienciar els clients de la situació de sequera a través d’elements visuals a les habitacions, ja sigui en format físic -com cartells- o també de forma digital, en les pantalles dels establiments d’espais individuals i comuns.
Segons el gremi, els hotelers estan fent “una constant tasca pedagògica i de conscienciació” als seus clients “compartint amb ells informació i recomanacions” per reduir el consum d’aigua durant la seva estada. La informació de la campanya inclou dades concretes sobre els consums d’aigua que es fan amb les accions més habituals al bany i recomanacions per estalviar aigua amb “senzills gestos”.
El Gremi d’Hotels reitera que “no està considerat un gran consumidor d’aigua” però remarca que està “plenament conscienciat i implicat en el consum responsable i sostenible”. En aquest sentit, l’associació destaca que en els últims set anys el client d’hotel de Barcelona ha reduït en un 40% el seu consum d’aigua diari a l’habitació.