• Economia
  • IAG eleva els guanys un 30% tot i l'impacte del Brexit

IAG eleva els guanys un 30% tot i l'impacte del Brexit

El hòlding obté un benefici a 1.952 milions d'euros i recomprarà accions per valor de 500 milions d'euros

IAG és el hòlding que engloba Iberia, British Airways, Vueling i Aer Lingus
IAG és el hòlding que engloba Iberia, British Airways, Vueling i Aer Lingus
Europa Press
24 de Febrer de 2017
Act. 24 de Febrer de 2017
El hòlding IAG, que engloba Iberia, British Airways, Vueling i Aer Lingus, ha registrat un benefici net de 1.952 milions d'euros el 2016, la qual cosa suposa un increment del 28,8% respecte un any abans, malgrat la devaluació de la lliura esterlina després del Brexit, segons ha informat la companyia, que durà a terme aquest any una recompra d'accions de 500 milions d'euros.

"El nostre rendiment s'ha vist afectat per un efecte canviari advers de 460 milions d'euros, atesa la devaluació de la lliura esterlina després del referèndum britànic", ha subratllat el conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, qui ha apuntat que, malgrat aquesta circumstància, la companyia ha realitzat avanços positius i ha aprofitat els assoliments dels seus primers cinc anys.

El benefici de les operacions abans de partides excepcionals s'ha situat en 2.535 milions d'euros el 2016, la qual cosa suposa un increment del 8,6%.

Els ingressos totals han caigut un 1,3%, fins a 22.567 milions d'euros, alhora que els ingressos unitaris de passatge de l'exercici han disminuït un 5,4% a tipus de canvis constants.

En el quart trimestre, la companyia ha aconseguit un benefici de les operacions abans de partides excepcionals de 620 milions d'euros, per sobre del benefici de les operacions de 530 milions d'euros de l'any passat, amb una millora en la seva tendència subjacent d'ingressos de passatge.

"Han estat uns bons resultats en un entorn difícil", ha subratllat el conseller delegat de IAG, qui ha afegit que el 2016 la companyia ha portat més de 100 milions de passatgers, el doble del nombre que British Airways i Iberia van portar el 2010, un any abans que es fundés IAG.

Walsh ha anunciat a més que durant el 2017 la companyia té la intenció de dur a terme una recompra d'accions de 500 milions d'euros que es podria implementar a través d'un o més programes de recompra d'accions.

"Tenim una gran confiança en les perspectives de futur d'IAG i incrementarem la rendibilitat d'efectiu als nostres accionistes", ha afirmat.

"Estem compromesos a proporcionar un dividend sostenible per als nostres accionistes", ha subratllat. Per això, el consell d'administració proposarà un dividend final per als accionistes de 12,5 cèntims d'euro per acció, la qual cosa es tradueix en un dividend anual de 23,5 cèntims d'euro, prèvia aprovació dels accionistes en la junta general ordinària del juny.

Sobre les perspectives de negoci, als nivells actuals del preu del combustible i tipus de canvi, IAG espera generar una millora en el benefici de les operacions davant l'any anterior.