L’ICF al costat de les empreses: el cas d’Atrápalo

Nombroses pimes, empreses i entitats del sector turístic han sol·licitat un préstec o aval a l’ICF per poder seguir amb la seva activitat i, sobretot, assegurar el manteniment de llocs de treball dins la seva plantilla

L'interior de les oficines d'Atrápalo, una de les empreses que s'ha acollit al finançament de l'ICF L'interior de les oficines d'Atrápalo, una de les empreses que s'ha acollit al finançament de l'ICF

La crisi sanitària de la covid-19 ha tingut un fort impacte en el teixit empresarial català, especialment en el sector turístic. A conseqüència de la pandèmia, autònoms, pimes i entitats han vist com la seva activitat s’ha reduït a mínims o, fins i tot, paralitzada, un fet que ha posat contra les cordes la seva viabilitat i els llocs de treball de milers de professionals. Amb l’objectiu de cobrir les necessitats de liquiditat de les empreses i també preservar els llocs de treball, l’ICF ha activat, des de l’esclat de la crisi, múltiples solucions de finançament per fer front a aquesta realitat. En concret, l’entitat posa a disposició del teixit econòmic més de 1.100 milions d’euros en forma de préstecs i avals amb un doble objectiu: finançar el circulant i assegurar els llocs de treball.

Dins el sector turístic, una de les empreses que l’ICF ha finançat és Atrápalo. Amb tot just vint anys d’activitat, Atrápalo, una de les primeres startups de l’ecosistema gestat a Barcelona, és avui un dels principals portals de promoció d’ofertes d’oci, cultura, turisme i restauració, amb operativa en nou països, set línies de negoci en actiu i més de vuit milions d’usuaris registrats.  

La covid-19 ha tingut un fort impacte en el seu negoci des de tres punts de vista: l’aturada pràcticament total de l’activitat, la gestió de les cancel·lacions i, en conseqüència, el retorn de gran part dels ingressos generats durant l’etapa prèvia a la pandèmia, i la incertesa empresarial i de consum que envolta aquesta crisi sanitària. En aquest context, i amb l’objectiu d’obtenir la liquiditat, la solvència i la seguretat necessàries per afrontar una situació tan complicada com aquesta, Atrápalo va sol·licitar a l’ICF el préstec “ICF - Crèdit COVID-19”.

Tal com afirma Luis Alonso, director Financer d’Atrápalo, gràcies a aquest préstec “estem preparats per tot el que pugui venir en el futur i hem pogut passar tot aquest tsunami de la pandèmia”.

L’ICF, com a banca pública de Catalunya, continua fent costat al teixit econòmic per tal de finançar projectes que permetin construir un futur sostenible en què el creixement i la innovació siguin eixos vertebradors de l’economia i les empreses.

Més informació
L’ICF al costat de les empreses: el cas del Festival Cruïlla
L’ICF al costat de les empreses: el cas d’Abacus Cooperativa
L’ICF al costat de les empreses: el cas d’Inoxforma
Avui et destaquem
El més llegit