La indústria càrnia preveu un increment dels preus de la carn i productes derivats per l'escalada dels costos de producció, sobretot de l'energia i l'alimentació animal, des de l'esclat de la guerra a Ucraïna. "Intentarem que sigui el mínim possible", ha indicat el president de la Federació Empresarial de Carns i Industries Càrnies (FECIC), Joan Costa. Així mateix, el sector descarta problemes de desproveïment de matèries primeres com ara cereals o pinsos. En aquest sentit, valora positivament la resolució publicada pel Ministeri d'Agricultura amb què es flexibilitzen temporalment els requisits per importar panís de l'Argentina i el Brasil. Això permetrà suplir part de les importacions de panís que arribava a l'Estat des d'Ucraïna.
"La situació és dolenta i aquest any serà molt difícil amb tots els costos que hi ha i haurem d'apujar preus però haurem de mirar que sigui el menys possible perquè el consumidor pugui comprar i pugui menjar", ha remarcat el president de la Federació Empresarial de Carns i Industries Càrnies.
El director general de l'Associació d'Empreses de Gran Consum (AECOC), Josep Maria Bonmatí, ha ressaltat l'impacte que està tenint el conflicte bèl·lic en el sector carni, sobretot pel fet que molts dels cereals amb què s'elaboren pinsos per a l'alimentació animal venien d'Ucraïna. Tot i això, ha remarcat que "tant la cadena de fabricació com de distribució és capaç de respondre buscant altres mercats d'origen d'aquests productes".
El sector de productes carnis va consolidar el 2021 bona part del creixement assolit durant la pandèmia, després de tancar l'any amb un increment de facturació del 6,6% respecte a les dades de 2019, segons les dades presentades per NielsenIQ en el marc del 22è Congrés AECOC de Productes Carnis i Elaborats.
Segons la informació de la consultora, el 2021 els preus dels productes carnis van créixer un 1,8%, un percentatge inferior al 3,1% amb què es va tancar l'IPC general de l'any passat. En l'anàlisi de tendències, l'informe destaca que la carn fresca acumula el 62,5% de les vendes del sector, amb creixements importants en la demanda de pollastre i gall dindi, mentre que cau la compra de productes de xarcuteria. La tercera línia de negoci del sector és la dels plats preparats carnis, que continua representant un percentatge molt baix del total de les vendes