El mercat de l'energia solar fotovoltaica manté les seves previsions de creixement, segons Solfy, marketplace que impulsa l'autoconsum d'energia solar. “Malgrat els trencaments d'estoc actuals, fabricadors i distribuïdors d'equips d'energia fotovoltaica sostenen que la demanda tant residencial com industrial no es veurà afectada”. És una de les principals conclusions que ha tret Solfy després de la celebració de la fira internacional d'energia i medi ambient Genera a Madrid.
La formació de professionals i la creació d'ocupació en el sector de l'energia fotovoltaica serà una les puntes de llança. El marketplace preveu, com ja s'ha apuntat en informes i estudis previs, que en els pròxims deu anys es podrien crear entre 200.000 i 300.000 ocupacions. Segons explica el CEO de Solfy, Sergio Balcells, “en la formació que vam oferir en Genera amb MPV Solar i Luis Candela, la seva CEO, vam poder confirmar que hi ha una falta de personal en el sector. Hi ha una gran necessitat de formar talent entre els instal·ladors dels equips que requereix aquesta font d'energia, la demanda de professionals és apressant”.
Com assenyala Balcells, s'estan donant totes les condicions favorables per a instal·lar panells solars (preu, estalvis produïts, legislació, consciència mediambiental) i comprometre's amb un dels desafiaments més importants que té la humanitat: contribuir a cura del medi ambient. Per a Solfy, “la transició energètica només es completarà amb èxit si tots els ciutadans poden accedir a l'autoconsum fotovoltaic”. Una missió en la qual continuaran treballant durant els pròxims anys per a consolidar-se com l'empresa d'autoconsum solar líder a Espanya primer i a Llatinoamèrica més endavant.
Primer ethicorn del món
L'objectiu de l'empresa en paraules de Balcells és “que la startup creixi i generi màxim benefici, tant als clients (llars i famílies que puguen estalviar molts diners en les seues factures de llum i ser independents energèticament) com al planeta (estalviant milers de tones de CO2) i als inversors, convertint-se en el que ell aspira a crear i que autodenomina el primer ethicorn del món (la primera empresa tecnològica, ètica i sostenible del món valorada en 1.000 milions de dòlars