• Economia
  • La roba i el calçat abaixen l’IPC al juliol

La roba i el calçat abaixen l’IPC al juliol

La taxa d’inflació a Catalunya cau una dècima en taxa interanual fins al 2,3%

El període de rebaixes influeix en l'IPC | Cedida
El període de rebaixes influeix en l'IPC | Cedida
Europa Press
Barcelona
14 d'Agost de 2018

L'Índex de Preus de Consum (IPC) a Catalunya ha disminuït en una dècima la seva taxa interanual, fins al 2,3%, segons les dades definitives publicades aquest dimarts per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). En comparació amb el mes anterior, els preus han baixat un 0,6%, bàsicament per la caiguda d'un 13,1% en roba i calçat a causa de les rebaixes. Des de principis d'any, han augmentat un 0,7%.

En el conjunt d'Espanya, l'IPC ha disminuït un 0,7% durant el juliol respecte al juny i ha moderat una dècima la seva taxa interanual, fins al 2,2%.

La baixada de preus de l’oci i cultura moderen l’IPC

A Catalunya, la taxa interanual s'ha moderat a causa de la baixada dels preus en oci i cultura (-0,5%) i dels increments per sota de l'1% en parament de casa (0,4%), ensenyament (0,5%), medicina (0,8%) i roba i calçat (0,9%).

L'increment interanual més elevat de preus es registra en el transport (6,3%), seguit de l'habitatge (3,7%), comunicacions (2,5%), begudes alcohòliques i tabac (2,2%), hotels, cafès i restaurants (1,9%), i aliments i begudes no alcohòliques (1,8%).

Pel que fa a la variació mensual, la caiguda més destacada s'ha registrat en roba i calçat (-13,1%) i també han abaixat els preus d'aliments i begudes no alcohòliques (-0,8%), parament de casa (-0,7%), transport (-0,1%) i comunicacions (-0,1%), mentre que s'han mantingut estables els de begudes alcohòliques i tabac i ensenyament.

En canvi, han crescut els preus de l'oci i la cultura (2%), l'habitatge (1%), hotels, cafès i restaurants (0,6%), i medicina (0,1%).

Des de principis d'any, la disminució més gran l'acumula roba i calçat (-15,7%) i també abaixen els preus del parament de casa (-0,2%), mentre que l'ensenyament es manté estable.

L’increment més destacat entre gener i juliol es registra en hotels, cafès i restaurants (3,7%), seguits del transport (3,4%), comunicacions (3%), oci i cultura (2,2%), begudes alcohòliques i tabac (1,8%), habitatge (1,5%), aliments i begudes no alcohòliques (0,7%) i medicina (0,6%).