• Economia
  • La Generalitat troba irregularitats en la gestió del Circuit de Barcelona-Catalunya

La Generalitat troba irregularitats en la gestió del Circuit de Barcelona-Catalunya

Un Informe d'Intervenció conclou que a l'exercici de 2017 hi ha retribucions que no estaven previstes en el conveni

Imatge de la F1 al Circuit de Barcelona Catalunya | EP
Imatge de la F1 al Circuit de Barcelona Catalunya | EP
ACN
Barcelona
10 de Gener de 2020

Intervenció de la Generalitat ha trobat diverses irregularitats en la gestió de del Circuit de Barcelona-Catalunya. Aquest document, en base a l'exercici del 2017, conclou que hi havia retribucions que no estaven previstes en el conveni per valor de 722.903 euros. Segons publica El País, a més, la societat Circuits de Catalunya va contractar una empresa de treball temporal per valor de 657.000 euros que l'informe de la Generalitat també reprova. 

Fonts del Circuit han explicat a l'ACN que les irregularitats es deuen a un canvi jurídic, pel pas de consorci a societat limitada, que ha de regir-se amb les normes de l'administració pública, i que ja fa tres anys que s'estan aplicant mesures correctores per regularitzar la situació.

Segons l'informe, el Circuit tenia poc control sobre les hores extres del treballadors, i detalla que fins a 21 treballadors havien superat les 80 hores extra màximes que fixa l'estatut dels treballadors. A més, s'explica que hi havia un repartiment excessiu d'entrades gratuïtes pels grans premis, un total de 7.000 entrades entre la Fórmula 1 i MotoGP.

Tot i que ja hi ha molts aspectes on la gestió del Circuit ja s'ajusta al canvi jurídic a la societat limitada, hi ha altres aspectes en què la regularització és més lenta, com en el cas de contractes signats abans del 2017 i que encara no han vençut. De fet, segons el Circuit, l'informe d'intervenció del 2019 assegura que les mesures que s'estan aplicant per regularitzar la situació són correctes.

A tot això, la Generalitat de Catalunya, que té gairebé el 80% de les accions del Circuit, està desenvolupant –juntament amb l'Ajuntament de Montmeló i el RACC- un pla estratègic per l'any 2021 per estructurar el futur del Circuit i repensar quin ha de ser l'ús i el futur de la infraestructura