04
de Maig
de
2015
Act.
05
de Maig
de
2015
La Cambra de Comerç de Barcelona ha anunciat aquest diumenge que distribuirà 310.800 euros entre el petit comerç a través del Programa d'actuacions del Pla Integral de Suport a la Competitivitat del comerç minorista, que la Secretaria d'Estat de Comerç del Ministeri d'Economia i Competitivitat ha encarregat a la Cambra d'Espanya.
Segons ha informat la Cambra de Barcelona en un comunicat, es finançaran accions i serveis per a les pimes del comerç que, en alguns casos, suposaran serveis finançats al complet i, en altres, una subvenció per als projectes que les empreses tinguin en procés d'execució.
Les accions i serveis es concreten en tres productes: el programa InnoComercio, per a pimes amb capacitats i recursos per implementar estratègies d'innovació; el programa de diagnòstic del punt de venda, creat per millorar la gestió d'aquest punt; i els tallers de comerç, que pretenen sensibilitzar les pimes del comerç sobre la importància de la innovació.
L'objectiu del programa és abordar les principals preocupacions dels petits comerços de Barcelona, que des del començament de la crisi econòmica el 2008 s'han centrat en el finançament i el manteniment dels nivells de benefici.
La Cambra ha explicat que, a través dels més de 3.600 assessoraments realitzats pel Gabinet Tècnic de Comerç de la Cambra de Barcelona, s'ha observat un descens de l'interès dels comerciants en l'assortiment de producte, l'atenció al client, el layout i el marxandatge, una tendència que es vol canviar a través del programa i les dotacions econòmiques corresponents.
Segons ha informat la Cambra de Barcelona en un comunicat, es finançaran accions i serveis per a les pimes del comerç que, en alguns casos, suposaran serveis finançats al complet i, en altres, una subvenció per als projectes que les empreses tinguin en procés d'execució.
Les accions i serveis es concreten en tres productes: el programa InnoComercio, per a pimes amb capacitats i recursos per implementar estratègies d'innovació; el programa de diagnòstic del punt de venda, creat per millorar la gestió d'aquest punt; i els tallers de comerç, que pretenen sensibilitzar les pimes del comerç sobre la importància de la innovació.
L'objectiu del programa és abordar les principals preocupacions dels petits comerços de Barcelona, que des del començament de la crisi econòmica el 2008 s'han centrat en el finançament i el manteniment dels nivells de benefici.
La Cambra ha explicat que, a través dels més de 3.600 assessoraments realitzats pel Gabinet Tècnic de Comerç de la Cambra de Barcelona, s'ha observat un descens de l'interès dels comerciants en l'assortiment de producte, l'atenció al client, el layout i el marxandatge, una tendència que es vol canviar a través del programa i les dotacions econòmiques corresponents.