25
d'Octubre
de
2016
Act.
26
d'Octubre
de
2016
L'hòlding català líder en producció de coure, La Farga, preveu tancar l'exercici del 2016 amb un 7% més de tones de coure que l'any anterior, arribant a una xifra al voltant de les 230.000, rècord en la seva història. Ho ha confirmat el seu president i conseller delegat, Oriol Guixà, en el marc del darrer dinar organitzat per l'Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya (Aijec) aquest dimarts. Una producció que permetrà a la companyia, de 350 treballadors, arribar a una facturació al voltant dels 900 milions d'euros.
"El 2014 vam produir menys tones i vam facturar 1.000 milions d'euros", ha matisat Guixà per explicar per què prefereixen parlar de producció que de facturació. "La facturació depèn molt del preu del coure", ha indicat.
Una via de creixement
La companyia, reconeguda mundialment per haver patentat un procés per produir el cable de coure partint de deixalla; també opera mundialment en projectes d'electrificació ferroviària. Després d'adjudicar-se importants contractes a l'Índia o a l'alta velocitat a l'Aràbia Saudita en el tram La Meca-Medina. Oriol Guixà també ha explicat que acaben d'obtenir un nou contracte a Israel, país "que vol electrificar tots els seus ferrocarrils".
El negoci en el camp ferroviari és un dels més interessants per a la Farga actualment, d'on prové el 15% de la seva facturació. A més a més, el conseller delegat del grup també ha reiterat la voluntat de seguir sent un proveïdor de referència en el camp de l'automoció; motiu pel qual estudien aproximar-se a mercats com Mèxic, el nord d'Àfrica o Romania. "En automoció el client t'exigeix ser a prop del fabricant", ha apuntat Guixà; tot i precisar que el volum dels contractes han de ser molt importants perquè "sigui rendible. Facturem molts diners i movem molt material però amb uns marges molt petits", ha conclòs.
"El 2014 vam produir menys tones i vam facturar 1.000 milions d'euros", ha matisat Guixà per explicar per què prefereixen parlar de producció que de facturació. "La facturació depèn molt del preu del coure", ha indicat.
Una via de creixement
La companyia, reconeguda mundialment per haver patentat un procés per produir el cable de coure partint de deixalla; també opera mundialment en projectes d'electrificació ferroviària. Després d'adjudicar-se importants contractes a l'Índia o a l'alta velocitat a l'Aràbia Saudita en el tram La Meca-Medina. Oriol Guixà també ha explicat que acaben d'obtenir un nou contracte a Israel, país "que vol electrificar tots els seus ferrocarrils".
El negoci en el camp ferroviari és un dels més interessants per a la Farga actualment, d'on prové el 15% de la seva facturació. A més a més, el conseller delegat del grup també ha reiterat la voluntat de seguir sent un proveïdor de referència en el camp de l'automoció; motiu pel qual estudien aproximar-se a mercats com Mèxic, el nord d'Àfrica o Romania. "En automoció el client t'exigeix ser a prop del fabricant", ha apuntat Guixà; tot i precisar que el volum dels contractes han de ser molt importants perquè "sigui rendible. Facturem molts diners i movem molt material però amb uns marges molt petits", ha conclòs.