• Economia
  • La gènesi de l’acompanyament bancari a les startups

La gènesi de l’acompanyament bancari a les startups

Banc Sabadell, pionera l’any 2013 en la creació de programes específics per aquest col·lectiu empresarial, impulsa des de fa cinc anys ‘Venture on the Road’, un esdeveniment que premia les iniciatives innovadores de l’ecosistema emprenedor

Entrega dels premis Venture on the Road, a Madrid | Cedida
Entrega dels premis Venture on the Road, a Madrid | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcleona
02 d'Agost de 2022
Act. 14 de Març de 2023

Banc Sabadell va crear BStartup l’any 2013 amb l'objectiu de proporcionar a startups i scaleups de serveis bancaris especialitzats i inversió en ‘equity’. Fins aleshores, cap banc a Espanya havia creat abans un programa integral per a startups. D’aquesta forma, el servei financer és pioner a l’Estat espanyol per a les joves empreses tecnològiques, moltes d'elles destinades a ser les grans companyies del futur. Des dels seus inicis, BStartup va especialitzar oficines per a poder oferir serveis bancaris enfocats a startups , inclòs l'accés a gestors especialitzats en productes financers específics i un circuit de riscos propi per a analitzar aquest tipus d'operacions. 
 
Una altra de les estratègies de suport a les startups del banc és la inversió en ‘equity’. A través del vehicle BStartup 10, Banc Sabadell és actualment un dels principals inversors d'Espanya en empreses digitals i tecnològiques en etapa inicial. El projecte busca companyies amb un fort potencial de creixement i models de negoci escalables i innovadors de sectors molt diversos. BStartup 10 inverteix fins a 13 companyies a l'any. Addicionalment, compta amb línies específiques per a invertir en startups de salut, BStartup Health, i de transició ecològica, BStartup Green. 

Sabadell Venture Capital pot acompanyar les startups en rondes d'inversió en etapes posteriors

Avui dia, BStartup compta amb una cartera de 68 startups en el seu portfoli. A més, el banc disposa d'un altre vehicle d'inversió, Sabadell Venture Capital, que pot acompanyar les startups en rondes d'inversió en etapes posteriors.

Connexions amb l’ecosistema emprenedor

A més, BStartup sempre ha estat molt connectat amb l'ecosistema emprenedor de tota Espanya, col·laborant amb nombrosos agents a tota Espanya i organitzant, coorganitzant i col·laborant en les cites i esdeveniments més importants de l'emprenedoria espanyola. Prova d'això és ‘Venture on the Road’, el ‘roadshow’ a la recerca de les millors startups d'Espanya que, organitzat per BStartup, SeedRocket i Wayra de Telefónica, va celebrar enguany la seva cinquena edició.

En la final nacional celebrada a Madrid el passat 14 de juliol, la startup sevillana Zinkee , guanyadora de Venture on the Road Sevilla, es va imposar davant les altres cinc finalistes després de la valoració del jurat d'inversors. Zinkee, a través del seu programari de gestió empresarial, ajuda les empreses a créixer. La seva plataforma en el núvol permet treballar a tot l'equip de manera eficient des de qualsevol dispositiu: sense duplicitat de treball ni interrupcions. 

Yolanda Pérez: "Organitzem Venture on the Road per a connectar amb els diferents ecosistemes locals i buscar les millors propostes emprenedores per a facilitar-los visibilitat, connexions i accés a finançament"

La visibilitat de ‘Venture on The Road’

Venture on the Road va néixer fa cinc anys de la mà de BStartup i SeeRocket. El seu objectiu era buscar les millors startups fora dels hubs tradicionals de Madrid i Barcelona. L’esdeveniment permet a més connectar amb els ecosistemes emprenedor locals, ja que a totes les ciutats que visita ho fa de la mà de l’experiència dels partners locals, acceleradores, incubadores i organismes públics. Fa dos anys, es va unir a l'organització de Venture on the Road Wayra de Telefónica i en aquesta última edició s'ha sumat també la col·laboració de Google for startups.

La director de BStartup, Yolanda Pérez, afirma que “organitzem Venture on the Road per a connectar amb els diferents ecosistemes locals i buscar les millors propostes emprenedores per a facilitar-los visibilitat, connexions i accés a finançament. Les 24 startups seleccionades en les sis ciutats que hem visitat s'han presentat davant 180 inversors interessats en noves oportunitats i han tingut visibilitat més enllà del seu territori”