De Cerdanyola a Sallent, passant per Tordera. Aquests són alguns dels epicentres de la moda espanyola a Catalunya que, darrerament, ha incrementat les seves inversions al Principat coincidint amb el procés d'independència iniciat per les institucions catalanes. Companyies com Inditex o El Corte Inglés, lluny de mostrar recels pel conflicte polític i territorial que es viu a l'Estat espanyol, han optat per traslladar algunes de les seves seus entorn de Barcelona, així com per adquirir terrenys i construir nous centres logístics i de disseny.
Les inversions no són menudes. Fins a 13 milions d'euros s'ha desembutxacat Inditex només en la compra d'uns terrenys a Cerdanyola del Vallès, de 19.000 metres quadrats de superfície, on situarà el nou centre de disseny de Stradivarius. La cadena, que té la seva seu al municipi de Sallent, s'aprofita així de la proximitat amb Barcelona del Parc de l'Alba, on traslladarà prop de 300 treballadors que fins ara dissenyaven des del Bages. Però Stradivarius és només una de les cadenes catalanes d'Inditex que, en l'actualitat, representa més d'una quarta part de la facturació total del gegant gallec.
Segons les últimes dades disponibles referents a l'any 2015, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho i Uterqüe, totes elles amb seu a Catalunya, sumen una xifra de negoci que ronda els 5.500 milions d'euros, molt per sobre dels 2.327 milions d'euros de facturació que va registrar Mango el mateix any. Tot el grup Inditex s'eleva fins als 20.900 milions d'euros, convertint-lo en la companyia de moda més gran del món.
Multinacionals al Maresme i el Vallès
Tordera és, juntament amb la Corunya, el gran centre d'Inditex a Espanya i la seu de Bershka, Massimo Dutti, Oysho i, des del 2011, també d'Uterqüe, quan l'ensenya hi va ser traslladada procedent de Galícia. La gran necessitat d'espai ha fet que els centres logístics d'Inditex a la comarca del Maresme s'estenguin també pel poble veí de Palafolls i, malgrat això, alguns conceptes del grup com Bershka han començat a buscar espais més pròxims a Barcelona per situar-hi la seva seu, amb la intenció de mantenir la logística de la cadena al municipi maresmenc.
El Vallès Oriental ha estat una altra de les comarques escollides pel sector de la moda. Al gran complex de Mango inaugurat l'any passat a Lliçà d'Amunt, amb una inversió estimada en 360 milions d'euros i ara propietat de la companyia belga VGP, s'hi suma el centre logístic que El Corte Inglés té a Montornès del Vallès. En els darrers mesos, el gegant espanyol dels grans magatzems també ha llogat a l'empresa Prologis una nau de 12.000 metres quadrats de superfície a les Franqueses del Vallès per reforçar la seva logística a Catalunya.
Malgrat la promesa d'Alberto Palatchi, propietari de la catalana Pronovias, de traslladar l'empresa fora de Catalunya si finalment el procés d'independència culmina, sembla que aquesta qüestió no preocupa ni tan sols als grans grups internacionals. Les inversions en forma de centres logístics i altres equipaments també han vingut de part d'empreses estrangeres com Amazon, que recentment ha estrenat el seu centre del Prat de Llobregat, i la francesa Decathlon, especialitzada en moda i material esportiu, que n'està construint un a Sant Esteve Sesrovires.
Les inversions no són menudes. Fins a 13 milions d'euros s'ha desembutxacat Inditex només en la compra d'uns terrenys a Cerdanyola del Vallès, de 19.000 metres quadrats de superfície, on situarà el nou centre de disseny de Stradivarius. La cadena, que té la seva seu al municipi de Sallent, s'aprofita així de la proximitat amb Barcelona del Parc de l'Alba, on traslladarà prop de 300 treballadors que fins ara dissenyaven des del Bages. Però Stradivarius és només una de les cadenes catalanes d'Inditex que, en l'actualitat, representa més d'una quarta part de la facturació total del gegant gallec.
Segons les últimes dades disponibles referents a l'any 2015, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho i Uterqüe, totes elles amb seu a Catalunya, sumen una xifra de negoci que ronda els 5.500 milions d'euros, molt per sobre dels 2.327 milions d'euros de facturació que va registrar Mango el mateix any. Tot el grup Inditex s'eleva fins als 20.900 milions d'euros, convertint-lo en la companyia de moda més gran del món.
Multinacionals al Maresme i el Vallès
Tordera és, juntament amb la Corunya, el gran centre d'Inditex a Espanya i la seu de Bershka, Massimo Dutti, Oysho i, des del 2011, també d'Uterqüe, quan l'ensenya hi va ser traslladada procedent de Galícia. La gran necessitat d'espai ha fet que els centres logístics d'Inditex a la comarca del Maresme s'estenguin també pel poble veí de Palafolls i, malgrat això, alguns conceptes del grup com Bershka han començat a buscar espais més pròxims a Barcelona per situar-hi la seva seu, amb la intenció de mantenir la logística de la cadena al municipi maresmenc.
Entrada principal del centre logístic de Mango a Lliçà d'Amun. À. Recolons (ACN) |
El Vallès Oriental ha estat una altra de les comarques escollides pel sector de la moda. Al gran complex de Mango inaugurat l'any passat a Lliçà d'Amunt, amb una inversió estimada en 360 milions d'euros i ara propietat de la companyia belga VGP, s'hi suma el centre logístic que El Corte Inglés té a Montornès del Vallès. En els darrers mesos, el gegant espanyol dels grans magatzems també ha llogat a l'empresa Prologis una nau de 12.000 metres quadrats de superfície a les Franqueses del Vallès per reforçar la seva logística a Catalunya.
Malgrat la promesa d'Alberto Palatchi, propietari de la catalana Pronovias, de traslladar l'empresa fora de Catalunya si finalment el procés d'independència culmina, sembla que aquesta qüestió no preocupa ni tan sols als grans grups internacionals. Les inversions en forma de centres logístics i altres equipaments també han vingut de part d'empreses estrangeres com Amazon, que recentment ha estrenat el seu centre del Prat de Llobregat, i la francesa Decathlon, especialitzada en moda i material esportiu, que n'està construint un a Sant Esteve Sesrovires.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.