La planta de Seat a Martorell fabricarà l'Audi A1 a partir del 2018 en substitució de l'Audi Q3, que es fabricarà a la planta hongaresa de Györ, segons ha confirmat Seat. La fabricació del nou model, que actualment es produeix a Brussel·les, començarà d'aquí a dos anys i Audi espera un "alt nivell de producció" a la planta de Martorell "per als propers anys". Segons la companyia, l'A1 també aportarà "inversions i ocupació" a la planta de Seat i contribuirà a obtenir "la seva plena capacitat de producció".
Amb una previsió de producció de 100.000 unitats a l'any, des de l'inici d'aquest model s'han fabricat 478.000 unitats del model Q3 a Martorell, superant les xifres inicials. Ara l'A1 seràel segon cotxe 'premium' que es fabricarà a Espanya, després del Q3.
Una prova de confiança
El conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha qualificat de notícia "molt positiva" la decisió d'Audi perquè, segons ha dit, demostra "la confiança i el saber fer" de tots els treballadors de la factoria Seat que quan van tenir la primera comanda de fabricar un vehicle 'premium' com és l'Audi Q3 "han respost de manera favorable".
Baiget també ha explicat que aquesta és una "prova de confiança"amb la situació econòmica del país i ha recordat que Seat va anunciar un pla a mig termini d'inversions de 3.300 milions d'euros al llarg dels propers anys i que la decisió de fabricar l'A1 a Martorell s'emmarca dins aquest pla d'inversions. Jordi Baiget confia que en els propers mesos es "continuïn produint nous anuncis" que acabin concretant tot aquest procés d'inversió del Grup Volkswagen a la fàbrica de Seat.
Hubert Waltl, membre del Consell d'Audi AG responsable de producció, ha subratllat que la planta de Martorell "té una llarga experiència i produeix l'Audi Q3 amb la màxima qualitat". "Per aquesta raó, hem decidit fabricar l'Audi A1 a Martorell", ha afirmat Waltl, que ha afegit que d'aquesta manera potenciaran "sinèrgies" i fusionaran "competències addicionals" dins el Grup Volkswagen.
El president del Comitè Executiu de Seat, Luca de Meo, ha volgut agrair la "plena confiança" dipositada per Audi i pel Grup Volkswagen a Seat i a la planta de Martorell. "La producció de l'A1 és una magnífica notícia i ens aportarà més volum i més ingressos en els propers anys", ha assegurat De Meo.
Per la seva banda, el vicepresident de producció de Seat, Andreas Tostmann, ha declarat que l'adjudicació de l'Audi A1 és un reconeixement a l'excel·lent treball realitzat per l'equip de Seat a Martorell en la producció del Q3 durant els últims anys. "Estem molt satisfets amb l'adjudicació d'aquest nou model, que es produirà amb els màxims estàndards de qualitat que defineixen Martorell", ha sentenciat.
Satisfacció continguda
Els treballadors han aplaudit l'arribada del nou model com a "mostra de confiança cap a la fàbrica", però lamenten la marxa de l'Audi Q3 perquè alerten que comportarà una reducció de la plantilla. El president del comitè d'empresa, Matías Carnero, ha explicat que la fabricació de cada vehicle del model Q3 requereix 26 hores aproximades de treball, mentre que cada unitat de l'A1 en necessita 17. Amb aquesta diferència, afirma que "per molt volum de vehicles que adjudiquin de l'A1, evidentment hi haurà una reducció de temps de treball i es necessitaran menys treballadors". Segons Carnero, la planta de Martorell "té capacitat" per assumir els dos models d'Audi.