• Economia
  • La porra de Twitter per Sant Jordi

La porra de Twitter per Sant Jordi

La conversa a la xarxa permet entreveure quins autors encapçalaran els tradicionals rànquings del dia del llibre

Sant Jordi és una bona excusa per regalar-se un llibre empresarial
Sant Jordi és una bona excusa per regalar-se un llibre empresarial
Anna Mascaró
22 d'Abril de 2016
En la setmana prèvia a Sant Jordi els diaris van plens de llistes i rànquings sobre els llibres més venuts. A les xarxes socials, però, la conversa ha anat per una altra banda: en concret, cap a la generació d'expectatives. Promocions, cites, programes... De fet, de les 61.431 publicacions (comptant tweets, retweets, posts i vídeos) sobre la Diada del Llibre registrades a les principals xarxes socials en els últims 15 dies per Sibilare (el 94,24% a Twitter), han estat dos vídeos promocionals els que han tingut més repercussió.

Un és l'anunci d'Estrella Damm, que ha organitzat un Sant Jordi musical a l'Antiga Fàbrica de Barcelona; i un vídeo del youtuber CooLife, que presenta el seu llibre Jugando a ser famoso. Acumulen 55.039 i 76.611 visionats respectivament. La xarxa bull a l'espera de la festa, però ja es comença a veure quins autors generen més interès.

Empar Moliner i Mónica Carrillo, líders a la conversa
Tot i que encara es parla relativament poc d'escriptors, tot indica que entre els més populars a les xarxes hi ha Empar Moliner, Mónica Carrillo i Víctor Amela en ficció, que acumulen 361, 281 i 101 mencions, respectivament. En no-ficció, els autors més citats els últims 15 dies han estat Sergi Pàmies, Carles Capdevila i Aida Domènech.

En ficció en català es van obrint pas en el rànquing Genís Sinca, Bel Olid i Pep Puig, mentre que en castellà es parla de Julia Navarro, Juan Marsé i Francisco Ibáñez.

Malgrat que no signarà cap llibre, Miguel de Cervantes també és un dels escriptors més citats en la conversa sobre Sant Jordi. Enguany es commemora el IV Centenari de la seva mort i ha estat citat més de 200 vegades en relació a Sant Jordi.



El 'pre Sant Jordi' s'obre pas
La gent no només es prepara pel Sant Jordi, sinó que també ho fa pel "pre Sant Jordi". A hores d'ara s'han publicat més de 262 impactes a les xarxes (nou dels quals són vídeos a Youtube) d'autors i editorials que faran de teloners dels protagonistes del dissabte.



Per altra banda, és destacable el fet que s'hagin publicat 548 vídeos (526 a Youtube i 21 a Vimeo) des del 7 d'abril sobre Sant Jordi: des de recomanacions literàries de Youtubers fins a contes amb plastilina sobre la llegenda de Sant Jordi i el Drac.

Fitxa tècnica: Per fer aquest seguiment s'han monitoritzat les paraules 'Dia del Llibre' i 'Sant Jordi', així com els hashtags '#SantJordi16', '#SantJordi2016', '#SantJordi' i '#Diadelllibre' entre el 7 i el 21 d'abril de 2016, obtenint un total de 61.431 impactes.