El Port de Barcelona ha canalitzat un total de 23,7 milions de tones de mercaderies durant els cinc primers mesos de l’any, una xifra que suposa un increment del 20,2% respecte al mateix període de l’any passat. Aquest creixement s’ha produït gràcies a l’increment del tràfic de tres tipus de càrregues: els contenidors, els líquids a granel i les mercaderies transportades per les autopistes del mar.
El complex portuari ha registrat 1,1 milions de TEU (un TEU equival a un contenidor de 20 peus), amb un increment del 27,6% respecte als cinc primers mesos del 2016. Les exportacions de càrregues de contenidors han augmentat un 8,8%, mentre que les importacions ho han fet a un ritme del 6,5%.
Pel que fa als líquids a granel, el port ha canalitzat un total de 5,6 milions de tones, un 18,9% més. També ha crescut el tràfic ro-ro (la càrrega rodada que s’embarca a bord de plataformes, camions o remolcs), amb un increment del 7,5% de les unitats de transport intermodal, tant amb les Illes Balears com amb Itàlia i el Nord d’Àfrica.
Quant al tràfic de vehicles, l’entitat ha gestionat un total de 363.361 unitats. Si bé el volum total de vehicles s’ha reduït un 5,3% fins al mes de maig respecte al mateix període del 2016, la importació d’automòbils ha augmentat un 5%.
El Port de Barcelona ha rebut més d’un milió de passatgers des del gener fins al maig d’aquest any, la qual cosa suposa un increment del 6,4%. D’aquests, 388.778 van ser usuaris de ferris, tant amb les Illes Balears com amb Itàlia i el Nord d’Àfrica. La resta han estat creueristes, que han viatjat a bord d’alguna de les escales de creuers que ha rebut el port fins al mes de maig.