• Economia
  • De la Serna: “El laude posarà punt i final al conflicte”

De la Serna: “El laude posarà punt i final al conflicte”

El ministre de Foment adverteix que els treballadors d’Eulen no podran fer vaga per aspectes relacionats amb la resolució establerta per l’àrbitre

Les cues al control de l'aeroport del Prat són la imatge que es troben tots els viatgers | Europa Press
Les cues al control de l'aeroport del Prat són la imatge que es troben tots els viatgers | Europa Press
ACN
Barcelona
31 d'Agost de 2017
Act. 31 d'Agost de 2017

Els treballadors d’Eulenno podran fer vaga en relació a aspectes confirmats al laude arbitral. Així ho ha dit el ministre de Foment Íñigo de la Serna, alhora que ha afirmat que “el laude posarà punt i final al conflicte obert”. Marcos Peña, l’àrbitre designat pel Govern central per posar fi a l’Aeroport del Prat, ha convocat aquest dijous a les 12.30 hores als representants de l’empresa i al comitè de vaga a una reunió per donar a conèixer el laude obligatori.

 

El ministre ha destacat també que el Govern central ha intentat ajudar a l’assoliment d’un acord, malgrat que no té “cap competència” en aquesta qüestió, ja que l’administració competent en tot cas és la Generalitat.

Pel que fa a les aglomeracions als controls, de la Serna ha apuntat que el seu executiu ha incrementat el nombre d’agents de la Guàrdia Civil per evitar les cues en un moment en què l’alerta terrorista estava al nivell 4 sobre 5, i especialment després dels atemptats. El ministre ha explicat que fruit de la “pèrdua de control del servei” d’Eulen a l’Aeroport del Prat s’han obert dos expedients sancionadors que podrien assumir un 20% de l’import mensual, és a dir 150.000 euros. Actualment, els dos expedients es troben en fase d’instrucció.

 

Justificació de la concessió a Eulen

D’altra banda, el ministre també ha defensat que Aena concedís el contracte de seguretat privada al Prat a Eulen. Segons de la Serna, Eulen va competir amb tres empreses –una de les quals va ser declarada incompatible perquè tenia altres contractes- i les dues finalistes tenien una baixa de preu del 2%. El contracte ascendia a 23 milions d’euros. Segons el ministre, Aena va certificar que l’empresa tenia les condicions adequades i podia prestar “el servei en condicions”.

En canvi, el ministre ha assegurat que les crítiques per la suposada discriminació de l’Aeroport de Barcelona respecte a Barajas parteixen d’un “profund desconeixement”. La demostració, segons el ministre, és l’èxit del Prat pel que fa a passatgers i rutes comercials. En aquest marc, ha afirmat que si Aena destina menys diners en seguretat al Prat que a Barajas és perquè l’aeroport de Madrid té més terminals i, per tant, més controls.