30
de Març
de
2017
Act.
03
d'Abril
de
2017
"Un cop feta la transformació digital a totes les companyies, vindrà la guerra del talent". Joana Sánchez, presidenta d'Íncipy i Inesdi resumeix d'aquesta manera la idea que totes les empreses han de tenir clara des de ja: retenir els millors professionals digitals és una prioritat. Ho ha fet en la presentació a Barcelona aquest dijous de l'estudi Top 25 professions digitals 2017, que per segon any consecutiu recull les principals demandes del mercat. Un cop més, la posició de Digital Marketing Manager segueix sent la més buscada; però creixen amb força els perfils relacionats amb l'elaboració de continguts i l'anàlisi de tot tipus de dades. "Augmenta la demanda de professionals digitals, i ho fa cada cop més a la recerca de perfils especialistes", assegura Ana Sánchez-Blanco, directora acadèmica d'Inesdi.
Si l'estudi del 2016 analitzava 160 ofertes, el del 2017 s'enfila a les 283. Ho fa, a més, sumant dos nous àmbits de treball: el Digital Sales i la ciberseguretat. En qualsevol cas, el màrqueting digital segueix reunint la majoria de la demanda acaparant un 41% de les ofertes, seguit pel Social Media (19%) i l'estratègia digital (11%).
Just al seu darrere ja hi apareixen les ofertes relacionades amb el contingut digital. "Han crescut molt les posicions en l'àmbit de digital content. Hi ha moltes plataformes i xarxes i necessitem generar contingut interessant", raona Ana Sánchez-Blanco. La directora acadèmica d'Inesdi, a més, ressalta que la demanda varia entre les dues principals ciutats a Espanya. "A Madrid es busquen més llocs de Big Data i a Barcelona de contingut digital i e-commerce. Té lògica pel perfil d'empreses que hi ha a cada ciutat".
Noves professions
Javier Sancho, director d'operacions de Marketer Groups, assenyala les noves quatre professions presents a l'estudi d'enguany. "El Traffic Manager se centra en persones capaces d'atreure trànsit cap al nostre site", defineix. Una altra posició que apareix amb interès és la de Customer Intelligence Analyst. "És la persona encarregada d'analitzar com es comporten els usuaris a la xarxa", defineix Sancho.
D'entre les noves feines amb més pes també hi ha el Digital Account Manager. "Els tradicionals gestors de comptes han de ser cada cop més digitals", evidencia abans de parlar de la darrera novetat: el Chief Information Security Officer. "Aquesta és la persona que garantirà la seguretat de la infraestructura, la informació i les dades".
Grans diferències salarials
Precisament aquesta darrera professió se situa al capdamunt de les més ben pagades en l'àmbit digital, amb un salari mitjà d'entre 80.000 i 200.000 euros anuals. Un rang que només comparteix amb el Digital Manager.
A la banda contrària, els Community Manager segueixen sent l'aneguet lleig de les professions digitals, essent la posició amb salaris més baixos (22.000-30.000 euros). La segueixen els Copywriters i els Branded Content Specialists (25.000-35.000 euros), que apunten de forma clara la tendència de valorar poc els creadors de contingut, tot i que hagi incrementat la seva demanda.
"Hem d'intentar conduir el canvi i que aquest no ens atropelli. Per això cal tenir persones amb coneixements digitals", conclou Ana Sánchez-Blanco. Les empreses que encara no en disposin, poden començar a buscar perfils com els d'aquesta llista.
Si l'estudi del 2016 analitzava 160 ofertes, el del 2017 s'enfila a les 283. Ho fa, a més, sumant dos nous àmbits de treball: el Digital Sales i la ciberseguretat. En qualsevol cas, el màrqueting digital segueix reunint la majoria de la demanda acaparant un 41% de les ofertes, seguit pel Social Media (19%) i l'estratègia digital (11%).
Just al seu darrere ja hi apareixen les ofertes relacionades amb el contingut digital. "Han crescut molt les posicions en l'àmbit de digital content. Hi ha moltes plataformes i xarxes i necessitem generar contingut interessant", raona Ana Sánchez-Blanco. La directora acadèmica d'Inesdi, a més, ressalta que la demanda varia entre les dues principals ciutats a Espanya. "A Madrid es busquen més llocs de Big Data i a Barcelona de contingut digital i e-commerce. Té lògica pel perfil d'empreses que hi ha a cada ciutat".
Demanda de perfils digitals per àmbits temàtics. Inesdi |
Noves professions
Javier Sancho, director d'operacions de Marketer Groups, assenyala les noves quatre professions presents a l'estudi d'enguany. "El Traffic Manager se centra en persones capaces d'atreure trànsit cap al nostre site", defineix. Una altra posició que apareix amb interès és la de Customer Intelligence Analyst. "És la persona encarregada d'analitzar com es comporten els usuaris a la xarxa", defineix Sancho.
D'entre les noves feines amb més pes també hi ha el Digital Account Manager. "Els tradicionals gestors de comptes han de ser cada cop més digitals", evidencia abans de parlar de la darrera novetat: el Chief Information Security Officer. "Aquesta és la persona que garantirà la seguretat de la infraestructura, la informació i les dades".
Grans diferències salarials
Precisament aquesta darrera professió se situa al capdamunt de les més ben pagades en l'àmbit digital, amb un salari mitjà d'entre 80.000 i 200.000 euros anuals. Un rang que només comparteix amb el Digital Manager.
A la banda contrària, els Community Manager segueixen sent l'aneguet lleig de les professions digitals, essent la posició amb salaris més baixos (22.000-30.000 euros). La segueixen els Copywriters i els Branded Content Specialists (25.000-35.000 euros), que apunten de forma clara la tendència de valorar poc els creadors de contingut, tot i que hagi incrementat la seva demanda.
"Hem d'intentar conduir el canvi i que aquest no ens atropelli. Per això cal tenir persones amb coneixements digitals", conclou Ana Sánchez-Blanco. Les empreses que encara no en disposin, poden començar a buscar perfils com els d'aquesta llista.
Posició | Descripció | |
ESTRATÈGIA DIGITAL | ||
1 | CDO / Digital Manager | Responsable d'Estratègia Digital |
2 | Digital Communication Director | Responsable de Comunicació Digital |
3 | Digital Transformation Project Manager | Responsable de Projectes Digitals |
MÀRQUETING DIGITAL | ||
4 | Digital Marketing Manager | Responsable de Màrqueting Digital |
5 | Inbound Marketing Specialist | Expert en Inbound Marketing |
6 | SEM & SEO Specialist | Expert en SEM i SEO |
7 | SEO Specialist | Expert en SEO |
8 | Social CRM Manager | Responsable de relació digital amb clients |
9 | RTB Manager | Responsable de conversió i captació programàtica |
10 | Traffic Manager | Responsable de Tràfic Web |
CONTINGUT DIGITAL | ||
11 | Branded Content Specialist | Expert en Continguts Digitals de Marca |
12 | Content Manager | Responsable de Contingut Digital |
13 | Copywriter | Expert en redacció publicitària |
SOCIAL MEDIA | ||
14 | Community Manager | Responsable de gestió de comunicacions i xarxes socials |
15 | Social Media Manager | Responsable de l'estratègia de mitjans socials |
BIG DATA & BUSINESS ANALYTICS | ||
16 | Digital Analyst | Analista Digital |
17 | Big Data & Data Intelligence Analyst | Analista de Big Data i Intel·ligència de dades |
18 | Visual Data Scientific | Responsable de visualització de dades de negoci |
19 | Customer Intelligence Analyst | Analista d'Intel·ligència de Clients |
E-COMMERCE | ||
20 | E-commerce Manager | Responsable d'e-commerce |
21 | E-commerce Analyst Specialist | Expert en analítica per a comerç electrònic |
RECURSOS HUMANS | ||
22 | E-recruitment Manager | Responsable de Reclutament Digital |
23 | Human Resources Analyst | Analista de Recursos Humans |
DIGITAL SALES | ||
24 | Digital Account Manager | Executiu de Comptes Digitals |
CIBERSEGURETAT | ||
25 | Chief Information Security Officer (CISO) | Director de Seguretat de la Informació |