• Economia
  • Les 25 professions digitals del 2017

Les 25 professions digitals del 2017

Augmenta la demanda de professionals generadors de contingut a la xarxa i analistes de tot tipus de dades

Digital Marketing Manager continues to be the most in-demand digital profession
Digital Marketing Manager continues to be the most in-demand digital profession
Pau Garcia Fuster
30 de Març de 2017
Act. 03 d'Abril de 2017
"Un cop feta la transformació digital a totes les companyies, vindrà la guerra del talent". Joana Sánchez, presidenta d'Íncipy i Inesdi resumeix d'aquesta manera la idea que totes les empreses han de tenir clara des de ja: retenir els millors professionals digitals és una prioritat. Ho ha fet en la presentació a Barcelona aquest dijous de l'estudi Top 25 professions digitals 2017, que per segon any consecutiu recull les principals demandes del mercat. Un cop més, la posició de Digital Marketing Manager segueix sent la més buscada; però creixen amb força els perfils relacionats amb l'elaboració de continguts i l'anàlisi de tot tipus de dades. "Augmenta la demanda de professionals digitals, i ho fa cada cop més a la recerca de perfils especialistes", assegura Ana Sánchez-Blanco, directora acadèmica d'Inesdi.

Si l'estudi del 2016 analitzava 160 ofertes, el del 2017 s'enfila a les 283. Ho fa, a més, sumant dos nous àmbits de treball: el Digital Sales i la ciberseguretat. En qualsevol cas, el màrqueting digital segueix reunint la majoria de la demanda acaparant un 41% de les ofertes, seguit pel Social Media (19%) i l'estratègia digital (11%).

Just al seu darrere ja hi apareixen les ofertes relacionades amb el contingut digital. "Han crescut molt les posicions en l'àmbit de digital content. Hi ha moltes plataformes i xarxes i necessitem generar contingut interessant", raona Ana Sánchez-Blanco. La directora acadèmica d'Inesdi, a més, ressalta que la demanda varia entre les dues principals ciutats a Espanya. "A Madrid es busquen més llocs de Big Data i a Barcelona de contingut digital i e-commerce. Té lògica pel perfil d'empreses que hi ha a cada ciutat".

Demanda de perfils digitals per àmbits temàtics. Inesdi


Noves professions
Javier Sancho, director d'operacions de Marketer Groups, assenyala les noves quatre professions presents a l'estudi d'enguany. "El Traffic Manager se centra en persones capaces d'atreure trànsit cap al nostre site", defineix. Una altra posició que apareix amb interès és la de Customer Intelligence Analyst. "És la persona encarregada d'analitzar com es comporten els usuaris a la xarxa", defineix Sancho.

D'entre les noves feines amb més pes també hi ha el Digital Account Manager. "Els tradicionals gestors de comptes han de ser cada cop més digitals", evidencia abans de parlar de la darrera novetat: el Chief Information Security Officer. "Aquesta és la persona que garantirà la seguretat de la infraestructura, la informació i les dades".

Grans diferències salarials
Precisament aquesta darrera professió se situa al capdamunt de les més ben pagades en l'àmbit digital, amb un salari mitjà d'entre 80.000 i 200.000 euros anuals. Un rang que només comparteix amb el Digital Manager.

A la banda contrària, els Community Manager segueixen sent l'aneguet lleig de les professions digitals, essent la posició amb salaris més baixos (22.000-30.000 euros). La segueixen els Copywriters i els Branded Content Specialists (25.000-35.000 euros), que apunten de forma clara la tendència de valorar poc els creadors de contingut, tot i que hagi incrementat la seva demanda.

"Hem d'intentar conduir el canvi i que aquest no ens atropelli. Per això cal tenir persones amb coneixements digitals", conclou Ana Sánchez-Blanco. Les empreses que encara no en disposin, poden començar a buscar perfils com els d'aquesta llista.

 PosicióDescripció
 ESTRATÈGIA DIGITAL 
1CDO / Digital ManagerResponsable d'Estratègia Digital
2Digital Communication DirectorResponsable de Comunicació Digital
3Digital Transformation Project ManagerResponsable de Projectes Digitals
 MÀRQUETING DIGITAL 
4Digital Marketing ManagerResponsable de Màrqueting Digital
5Inbound Marketing SpecialistExpert en Inbound Marketing
6SEM & SEO SpecialistExpert en SEM i SEO
7SEO SpecialistExpert en SEO
8Social CRM ManagerResponsable de relació digital amb clients
9RTB ManagerResponsable de conversió i captació programàtica
10Traffic ManagerResponsable de Tràfic Web
 CONTINGUT DIGITAL 
11Branded Content SpecialistExpert en Continguts Digitals de Marca
12Content ManagerResponsable de Contingut Digital
13CopywriterExpert en redacció publicitària
 SOCIAL MEDIA 
14Community ManagerResponsable de gestió de comunicacions i xarxes socials
15Social Media ManagerResponsable de l'estratègia de mitjans socials
 BIG DATA & BUSINESS ANALYTICS 
16Digital AnalystAnalista Digital
17Big Data & Data Intelligence AnalystAnalista de Big Data i Intel·ligència de dades
18Visual Data ScientificResponsable de visualització de dades de negoci
19 Customer Intelligence AnalystAnalista d'Intel·ligència de Clients
 E-COMMERCE 
20E-commerce ManagerResponsable d'e-commerce
21E-commerce Analyst SpecialistExpert en analítica per a comerç electrònic
 RECURSOS HUMANS 
22E-recruitment ManagerResponsable de Reclutament Digital
23Human Resources AnalystAnalista de Recursos Humans
 DIGITAL SALES 
24Digital Account ManagerExecutiu de Comptes Digitals
 CIBERSEGURETAT 
25Chief Information Security Officer (CISO)Director de Seguretat de la Informació