• Economia
  • Les 5 empreses més influents del Mobile World Congress

Les 5 empreses més influents del Mobile World Congress

Les marques tecnològiques han dominat la conversa a Twitter, per sobre de la vaga de metro i els speakers mediàtics

Entre el 16 i el 25 de febrer s'han publicat 307.038 tuits vincultas al Mobile World Congress
Entre el 16 i el 25 de febrer s'han publicat 307.038 tuits vincultas al Mobile World Congress
PJ Armengou Freixa
26 de Febrer de 2016
Fins a 121.970 usuaris han radiat a la xarxa el minut a minut d'aquest Mobile World Congress 2016, posant especial èmfasi en les novetats d'enguany. Els 307.038 missatges emesos entre el 16 i el 25 de febrer han reflectit fets com la xerrada de Mark Zuckerberg (7.605 tuits) o la vaga de metro (5.639) però, sobretot, han comentat les propostes tecnològiques de les principals marques participants en el congrés.

Un 44,32% de la conversa ha girat entorn de les empreses del sector, mentre que la vaga, per exemple, només ha estat mencionada a l'1,84% dels tuits. D'entre les empreses que més ressò han obtingut a la xarxa, destaquen les cinc marques que han dominat la conversa a Twitter:

1 – Samsung
La companyia sud-coreana Samsung va monopolitzar gran part de la conversa tuitaire del Mobile World Congress 2015 amb el seu Galaxy S6; i aquest any no ha estat menys amb l'esperadíssim Galaxy S7. L'empresa ha generat un total de 19.516 tuits, el 62,5% dels quals han mencionat el seu producte estrella. Entre les novetats del S7 destaca una major autonomia, potència i qualitat d'imatge, i el fet que el dispositiu és resistent a l'aigua. També ha estat molt comentat el dispositiu Gear VR de realitat virtual (4.241 mencions), que Samsung va regalar a 4.000 congressistes; i també la càmera Gear 360º (1.629).

2 – Intel
El gegant nord-americà ha dominat la conversa al voltant d'un dels eixos temàtics clau del congrés: la connectivitat. Les 12.474 mencions d'Intel a Twitter reflecteixen l'esforç que la companyia està fent per aconseguir que el 2020 sigui l'any del 5G. La cinquena generació de xarxes mòbils (mencionada 16.879 vegades durant el congrés) suposarà un augment de la velocitat de navegació i serà un gran avanç per l'Internet de les coses (IoT). Entre el més comentat vinculat a Intel, també destaquen les aliances que té establertes amb empreses com AT&T, LG, Lenovo o Samsung.



3 – Lenovo
El nom de la xinesa Lenovo fa temps que circula entre els entesos de la telefonia mòbil al nostre país; tot i que no serà fins a finals de març que s'estrenarà al mercat europeu. No és d'estranyar, doncs, que sigui la tercera marca amb més mencions a la xarxa: 8.938. L'empresa ja té una certa experiència al mercat europeu, ja que és la propietària de Motorola, però el primer ambaixador de la marca a Europa serà el seu model K5. Com a carta de presentació al MWC, Lenovo ha jugat amb l'art i la realitat augmentada; una experiència que ha tingut ressò a Twitter amb el hashtag#LenovoArtJam (1.713).



4 – LG
LG Electronics fabrica televisors, electrodomèstics, smartphones, monitors, aparells d'aire condicionat... I pel que s'ha vist al MWC, també robots. El Rolling Bot (348 impactes) és una simpàtica pilota robòtica que permet controlar des del mòbil què passa a casa nostra amb tota llibertat de moviment. Tot i que el Rolling Bot ha causat cert interès al congrés, el nou LG G5 és qui ha aglutinat la majoria de les 8.760 mencions de la marca. Aquest dispositiu, que arriba amb una pantalla una mica més petita i una càmera de millor qualitat, ha generat 7.989 comentaris.

5 – Huawei
Amb més trajectòria al nostre país que Lenovo, Huawei (7.183 impactes) és l'altra marca xinesa que està causant furor al Mobile World Congress. El seu model P9 era un dels smartphones més esperats del congrés, tot i que finalment no s'ha presentat. En comptes d'això, la multinacional ha portat a Barcelona la seva nova tauleta: el Matebook. Es tracta d'un dispositiu híbrid (inclou teclat connectable) que incorpora Windows 10 com a sistema operatiu.




Nota tècnica: per realitzar aquest article, s'ha observat la conversa generada a Twitter al voltant del concepte "Mobile World Congress", entorn de les sigles MWC amb la paraula "Barcelona" i als hashtags oficials del congrés i el 4YFN (4 Years From Now). El període analitzat comprèn del 16 al 25 de febrer de 2016.