Les obres de l'estació de la Sagrera no es podran reprendre fins a principis del 2018, segons informen fonts d'Adif en un comunicat. L'administrador ferroviari està pendent dels informes tècnics que hauran de verificar les obres que realment s'han executat, una investigació que acabarà al mes d'agost. Un cop acabats aquests peritatges i presentats al jutjat, caldrà fer diversos procediments administratius abans de poder tornar a començar l'obra, de manera que la burocràcia endarreriria l'inici d'obres fins a l'any vinent.
Així mateix, quan es conegui l'estat de les obres, l'administrador ferroviari decidirà si encarrega la continuació dels treballs a les mateixes empreses adjudicatàries o si anul·la el contracte i torna a licitar les polèmiques obres.
Un balanç oficial d'Adif admet que el grau d'execució del contracte per a l'estructura de l'estació de l'AVE -pressupostada en 380 milions d'euros- és només del 21%. I el contracte dels accessos viaris i ferroviaris -de 231 milions d'euros-, està executat en un 40%. Totes dues obres estan adjudicades a les Unions Temporals d'Empreses (UTEs) formades per diverses constructores. L'encarregada de fer l'estructura la formen Dragados, Acciona, Comsa i Acsa i la dels accessos, Rubau, Copisa, FCC i Ferrovial Agroman.
Els inicis del cas
Adif va portar el cas a la Fiscalia el novembre del 2014 i va aturar els treballs després que una auditoria interna detectés pagaments a constructores per obres que no s'havien realitzat. Com recorden fonts de l'administrador ferroviari, el contracte de l'estructura de l'estació es va suspendre l'agost del 2015 i el dels accessos, l'octubre del mateix any.
Així mateix, quan es conegui l'estat de les obres, l'administrador ferroviari decidirà si encarrega la continuació dels treballs a les mateixes empreses adjudicatàries o si anul·la el contracte i torna a licitar les polèmiques obres.
Un balanç oficial d'Adif admet que el grau d'execució del contracte per a l'estructura de l'estació de l'AVE -pressupostada en 380 milions d'euros- és només del 21%. I el contracte dels accessos viaris i ferroviaris -de 231 milions d'euros-, està executat en un 40%. Totes dues obres estan adjudicades a les Unions Temporals d'Empreses (UTEs) formades per diverses constructores. L'encarregada de fer l'estructura la formen Dragados, Acciona, Comsa i Acsa i la dels accessos, Rubau, Copisa, FCC i Ferrovial Agroman.
Els inicis del cas
Adif va portar el cas a la Fiscalia el novembre del 2014 i va aturar els treballs després que una auditoria interna detectés pagaments a constructores per obres que no s'havien realitzat. Com recorden fonts de l'administrador ferroviari, el contracte de l'estructura de l'estació es va suspendre l'agost del 2015 i el dels accessos, l'octubre del mateix any.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.