27
de Juny
de
2016
Act.
27
de Juny
de
2016
La campanya de rebaixes d'estiu generarà 134.500 llocs de feina, la qual cosa suposa un increment del 3% respecte al mateix període de 2015, segons les dades manejades per Adecco, que estima que, un any més, l'àrea d'atenció al client i força de vendes serà el que més contractacions realitzi, sent el perfil comercial -promotors, hostesses d'imatge, teleoperadors o dependents- el més buscat.
Després d'aquest, els sectors que més llocs de treball generin seran els vinculats al gran consum: alta perfumeria i cosmètica, electrònica, joguineria, alimentació, distribució i retail, imatge i so, logística i transport, i la indústria tèxtil.
"Les xifres oficials parlen d'un període d'augment de les vendes en les properes setmanes, vinculat fonamentalment al gran consum. I aquest augment de vendes es traduirà també en un major nombre de contractes", ha assenyalat el grup de recursos humans.
De nou, Catalunya és l'autonomia que crearà un major nombre de llocs de treball en la campanya de rebaixes, amb més de 26.800 contractes, seguida de la Comunitat de Madrid, amb més de 18.700, País Valencià, amb més de 15.000, i Murcia, també per sobre dels 15.000. Les quatre autonomies sumen més de la meitat dels contractes d'aquesta campanya.
Per sobre dels 10.000 se situa Andalusia, que preveu crear més de 13.600 ocupacions en el proper mes vinculats a les rebaixes.
En la meitat de la taula es troben les autonomies de País Basc (7.031), Castella i Lleó (6.702), Galícia (5.542) i Aragó (5.379). Per sota d'elles es col·loquen Canàries (4.958), Castella-la Manxa (4.571) i Navarra (4.201), que superen els 4.000 ocupacions de rebaixes.
Ja en la part més baixa del rànquing elaborat per Adecco apareixen comunitats autònomes on la campanya de rebaixes no és tan potent i genera un menor nombre de contractes, com és el cas de Cantàbria, amb gairebé 1.800 ocupacions; Astúries, amb 1.760; La Rioja, amb 1.310; Balears, amb 1.074, i, finalment, Extremadura, amb gairebé 800.
Gran consum, motor de l'ocupació
En la campanya de rebaixes, sectors com el de distribució i retail, atenció al client i/o força de vendes i la indústria tèxtil seran els principals motors de creació d'ocupació, encara que moltes indústries auxiliars es veuen positivament afectades per l'augment del consum que comporten aquestes dates.
Així, la demanda de llocs de treball en el sector gran consum -alta perfumeria i cosmètica, electrònica, joguineria, imatge i so, i la indústria tèxtil principalment- es dispara i al seu torn augmenten les ofertes per a aquells perfils centrats en l'atenció al client i la força de vendes, que en alguns casos, poden arribar a incrementar-se entre un 50% i un 60% pel que fa a la resta de mesos.
Així, promotors, dependents i comercials es converteixen, segons Adecco, en perfils estavella en aquesta campanya. Igualment, els llocs de treball que major demanda van a generar en les properes setmanes seran els d'hostesses, animadors i teleoperadors, així com gestors del punt de venda, amb gran vocació comercial orientada a l'atenció al client.
Adecco ha subratllat que en aquestes dates que conviden al consum, les grans marques desenvolupen campanyes especials i necessiten perfils que els ajudin a augmentar les vendes, optimitzar la presència del producte, diferenciar-se de la competència i reforçar la seva imatge de marca especialment als centres comercials i punts de venda més visibles.
Segons el grup de recursos humans, l'àrea de distribució i retail, a causa de la seva posició en la cadena comercial i en ser l'encarregat de fer arribar el producte al client final, acapara una gran part dels llocs de treball que es generen, de fet, la seva demanda pot incrementar-se en més d'un 60% pel que fa a altres mesos de l'any.
Dins d'aquest mateix sector la demanda de empaquetadores, caixers, inventaristes, reposadors o mossos de magatzem també augmenta considerablement aquests mesos. Estretament vinculat a la distribució es troba el sector de la logística i el transport que, en campanya de rebaixes, augmenta les seves previsions de contractació en un 20%.
Aquesta àrea dóna cobertura i servei als grans sectors vinculats a aquest període, d'aquí la necessitat de reforçar les seves plantilles de cara a aquests mesos. Els llocs que més es necessiten cobrir aquest sector són mossos, preparadors de comandes amb radiofreqüència i carretoner.
Vocació comercial i orientació al client
Durant la campanya de rebaixes, que comença oficialment aquest divendres, les característiques que més demanden les empreses en els candidats són el caràcter proactiu per distingir i ressaltar les característiques del producte en un breu període de temps, una actitud comercial que es traslladi a tot el punt de venda i la capacitat per abordar al client de forma ininterrompuda i així aconseguir al major nombre de consumidors possible.
Així, la vocació comercial, l'orientació al client i a la venda i la proacivitat seran els principals requisits exigits als candidats en la campanya de rebaixes d'estiu.
També es valorarà l'experiència prèvia en un lloc similar o la realització d'algun curs de venda i tècniques comercials.
A més, les grans expectatives que les empreses dipositen en les possibles vendes d'aquestes setmanes porten a la demanda de perfils cada vegada més especialitzats en el sector concret a promocionar: electrònica, petit electrodomèstic, informàtica, telefonia, alimentació i tèxtil.
Després d'aquest, els sectors que més llocs de treball generin seran els vinculats al gran consum: alta perfumeria i cosmètica, electrònica, joguineria, alimentació, distribució i retail, imatge i so, logística i transport, i la indústria tèxtil.
"Les xifres oficials parlen d'un període d'augment de les vendes en les properes setmanes, vinculat fonamentalment al gran consum. I aquest augment de vendes es traduirà també en un major nombre de contractes", ha assenyalat el grup de recursos humans.
De nou, Catalunya és l'autonomia que crearà un major nombre de llocs de treball en la campanya de rebaixes, amb més de 26.800 contractes, seguida de la Comunitat de Madrid, amb més de 18.700, País Valencià, amb més de 15.000, i Murcia, també per sobre dels 15.000. Les quatre autonomies sumen més de la meitat dels contractes d'aquesta campanya.
Per sobre dels 10.000 se situa Andalusia, que preveu crear més de 13.600 ocupacions en el proper mes vinculats a les rebaixes.
En la meitat de la taula es troben les autonomies de País Basc (7.031), Castella i Lleó (6.702), Galícia (5.542) i Aragó (5.379). Per sota d'elles es col·loquen Canàries (4.958), Castella-la Manxa (4.571) i Navarra (4.201), que superen els 4.000 ocupacions de rebaixes.
Ja en la part més baixa del rànquing elaborat per Adecco apareixen comunitats autònomes on la campanya de rebaixes no és tan potent i genera un menor nombre de contractes, com és el cas de Cantàbria, amb gairebé 1.800 ocupacions; Astúries, amb 1.760; La Rioja, amb 1.310; Balears, amb 1.074, i, finalment, Extremadura, amb gairebé 800.
Gran consum, motor de l'ocupació
En la campanya de rebaixes, sectors com el de distribució i retail, atenció al client i/o força de vendes i la indústria tèxtil seran els principals motors de creació d'ocupació, encara que moltes indústries auxiliars es veuen positivament afectades per l'augment del consum que comporten aquestes dates.
Així, la demanda de llocs de treball en el sector gran consum -alta perfumeria i cosmètica, electrònica, joguineria, imatge i so, i la indústria tèxtil principalment- es dispara i al seu torn augmenten les ofertes per a aquells perfils centrats en l'atenció al client i la força de vendes, que en alguns casos, poden arribar a incrementar-se entre un 50% i un 60% pel que fa a la resta de mesos.
Així, promotors, dependents i comercials es converteixen, segons Adecco, en perfils estavella en aquesta campanya. Igualment, els llocs de treball que major demanda van a generar en les properes setmanes seran els d'hostesses, animadors i teleoperadors, així com gestors del punt de venda, amb gran vocació comercial orientada a l'atenció al client.
Adecco ha subratllat que en aquestes dates que conviden al consum, les grans marques desenvolupen campanyes especials i necessiten perfils que els ajudin a augmentar les vendes, optimitzar la presència del producte, diferenciar-se de la competència i reforçar la seva imatge de marca especialment als centres comercials i punts de venda més visibles.
Segons el grup de recursos humans, l'àrea de distribució i retail, a causa de la seva posició en la cadena comercial i en ser l'encarregat de fer arribar el producte al client final, acapara una gran part dels llocs de treball que es generen, de fet, la seva demanda pot incrementar-se en més d'un 60% pel que fa a altres mesos de l'any.
Dins d'aquest mateix sector la demanda de empaquetadores, caixers, inventaristes, reposadors o mossos de magatzem també augmenta considerablement aquests mesos. Estretament vinculat a la distribució es troba el sector de la logística i el transport que, en campanya de rebaixes, augmenta les seves previsions de contractació en un 20%.
Aquesta àrea dóna cobertura i servei als grans sectors vinculats a aquest període, d'aquí la necessitat de reforçar les seves plantilles de cara a aquests mesos. Els llocs que més es necessiten cobrir aquest sector són mossos, preparadors de comandes amb radiofreqüència i carretoner.
Vocació comercial i orientació al client
Durant la campanya de rebaixes, que comença oficialment aquest divendres, les característiques que més demanden les empreses en els candidats són el caràcter proactiu per distingir i ressaltar les característiques del producte en un breu període de temps, una actitud comercial que es traslladi a tot el punt de venda i la capacitat per abordar al client de forma ininterrompuda i així aconseguir al major nombre de consumidors possible.
Així, la vocació comercial, l'orientació al client i a la venda i la proacivitat seran els principals requisits exigits als candidats en la campanya de rebaixes d'estiu.
També es valorarà l'experiència prèvia en un lloc similar o la realització d'algun curs de venda i tècniques comercials.
A més, les grans expectatives que les empreses dipositen en les possibles vendes d'aquestes setmanes porten a la demanda de perfils cada vegada més especialitzats en el sector concret a promocionar: electrònica, petit electrodomèstic, informàtica, telefonia, alimentació i tèxtil.