14
de Novembre
de
2016
Act.
15
de Novembre
de
2016
La cadena de supermercats alemanya Lidl ha decidit comprar únicament llet a ramaders espanyols per la seva marca pròpia, Milbona. Així, la multinacional renuncia al mercat làctic internacional i reafirma l'aposta pel producte espanyol. La decisió, segons assegura "generarà noves ocupacions i una major inversió per a la indústria de la llet".
Aposta per la proximitat
Segons dades de la companyia, Lidl és el "major comprador de l'horta espanyola". Així, al llarg de l'exercici 2015 va adquirir 1,2 milions de tones de fruites i hortalisses, un 11,6% més que l'any anterior, la qual cosa suposa un 6% de la producció agrària espanyola. D'aquest volum de compra, el 80% està destinat a l'exportació per proveir la resta de les 10.000 botigues que Lidl té als 26 països europeus en els quals opera.
A més de verdures i hortalisses, la carn de les marquesRústic –vedella, porc i conill- i Delave -aviram- és totalment d'origen espanyol. Aquestes marques representen el 75% de la carn dels supermercats alemanys.
L'última secció a incorporar-se a l'oferta de frescs de Lidl és la de peix, que va començar a desplegar-se l'any 2012 i actualment està disponible en més del 60% de les seves 535 botigues. Sota la marca Del Mar, Lidl ofereix un assortiment variat de peix fresc envasat -subministrat per un proveïdor espanyol- compost per 20 referències.
Creixement sostingut
Lidl, present a Espanya des de l'any 1994, compta actualment amb més de 535 supermercats al país, deu plataformes logístiques i una plantilla de més d'11.500 empleats. A l'Estat espanyol la cadena té una quota de mercat del 4,1% i el passat any va aconseguir unes vendes de 3.048 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 12,5 % en relació amb l'exercici anterior.
El nombre de clients que van realitzar la compra en els establiments de Lidl durant l'any passat es va incrementar igualment en un 8 %, superant els 3,5 milions de clients setmanals.
Aposta per la proximitat
Segons dades de la companyia, Lidl és el "major comprador de l'horta espanyola". Així, al llarg de l'exercici 2015 va adquirir 1,2 milions de tones de fruites i hortalisses, un 11,6% més que l'any anterior, la qual cosa suposa un 6% de la producció agrària espanyola. D'aquest volum de compra, el 80% està destinat a l'exportació per proveir la resta de les 10.000 botigues que Lidl té als 26 països europeus en els quals opera.
A més de verdures i hortalisses, la carn de les marquesRústic –vedella, porc i conill- i Delave -aviram- és totalment d'origen espanyol. Aquestes marques representen el 75% de la carn dels supermercats alemanys.
L'última secció a incorporar-se a l'oferta de frescs de Lidl és la de peix, que va començar a desplegar-se l'any 2012 i actualment està disponible en més del 60% de les seves 535 botigues. Sota la marca Del Mar, Lidl ofereix un assortiment variat de peix fresc envasat -subministrat per un proveïdor espanyol- compost per 20 referències.
Creixement sostingut
Lidl, present a Espanya des de l'any 1994, compta actualment amb més de 535 supermercats al país, deu plataformes logístiques i una plantilla de més d'11.500 empleats. A l'Estat espanyol la cadena té una quota de mercat del 4,1% i el passat any va aconseguir unes vendes de 3.048 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 12,5 % en relació amb l'exercici anterior.
El nombre de clients que van realitzar la compra en els establiments de Lidl durant l'any passat es va incrementar igualment en un 8 %, superant els 3,5 milions de clients setmanals.