Malgrat la nova normativa i que Uber va deixar d'operar a Barcelona després de la seva aprovació, el nombre de llicències de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) ha crescut un 3,2% al juliol. Ara bé, encara segueix tenint un descens anual del 6,2%. Un repunt que es dóna alhora que el nombre de cotxes de firmes com Uber i Cabify frena a Madrid, que ha tancat el juliol amb uns 8.000 vehicles, el mateix volum que un mes abans.
No obstant això, la capital de l'Estat espanyol encara es manté com la ciutat amb més vehicles d'aquest tipus, acumulant un creixement del 22% (uns 1.440 cotxes) des de començaments d'any, segons dades del Ministeri de Foment. D'aquesta manera, Madrid acapara més de la meitat del total de 15.678 llicències de VTC que s'han comptabilitzat a tot el país el juliol, un 2,3% més respecte al juny i un 19,5% més respecte a principis d'any.
Actualment hi ha un VTC per cada quatre taxis, enfront del ràtio d'un per trenta fixat per la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres (LOTT) per donar llicències a tots dos tipus de serveis de trànsit de passatgers en turismes. A Madrid, la proporció ja arriba a un de cada dos.
Ara bé, el creixement dels vehicles de signatures com Uber i Cabify no respon a concessions de noves llicències per part de les administracions, sinó a les resolucions judicials fruit del buit legal que el sector va registrar entre 2009 i 2015.
Una situació que es produeix tot i que cinc comunitats autònomes han aprovat normes per regular aquests vehicles en els seus territoris, com Catalunya, el País Valencià, Balears, el País Basc i Aragó.
València compta actualment amb 198 VTC, 21 més que un mes abans i un 14% més que a princpis d'any, malgrat les noves reestriccions. Després de Madrid i Barcelona, Màlaga és la tercera ciutat amb més cotxes d'aquest tipus, amb 1.506 vehicles.