El número de llicències de VTC continua creixent sense pausa i ja s'ha disparat un 70% en els últims sis mesos, percentatge que equival a més de 4.600 llicències de vehicles de lloguer amb conductor. Ara mateix ja hi ha 12.463 llicències a tot l'Estat, que contrasten amb les 7.821 que hi havia al maig.
Madrid encapçala el rànquing amb un creixement del 75% fins a tenir 6.252 llicències, més de la meitat de totes les que hi ha repartides per tot Espanya. La segueix Barcelona amb 2.036 i la tercera posició és per Màlaga amb 1.169. De fet, en l'única província en què no es registra cap llicència VTC és a Sòria, que és qui tanca el rànquing. Per comunitats, la de Madrid també encapçala la llista, seguida de Catalunya i, després, d'Andalusia.
De moment, tot i que el número de llicències de taxi només ha crescut un 1,5% des del maig -fins les 65.781-, encara és cinc vegades superiors a les de VTC.
Llicència per gestionar
El Congrés de Diputats va convalidar a finals d'octubre el decret llei per regular les llicències VTC que ja havia aprovat el Consell de Ministres al setembre.
El decret llei que modifica la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres preveu que les comunitats autònomes passin a assumir les competències de regulació de les VTC i preveu un període d'adaptació de 4 anys perquè els propietaris s'adaptin a les normatives autonòmiques. La Generalitat, però, ja va crear abans un registre de llicències VTC a Catalunya per conèixer l'activitat del sector i també "delimitar les llicències que no són del territori català", segons va explicar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.
Tot i això, les VTC no perdran l'autorització estatal per al transport interurbà. El decret pretén garantir un equilibri en l'oferta de les VTC i els taxis. L'anunci de la seva aprovació va fer que aquest estiu els taxistes posessin fi a la vaga indefinida i l'ocupació de la Gran Via a Barcelona.