El número de llicències VTC s'ha reduït a Barcelona, on al febrer va entrar en vigor la nova normativa que obliga a contractar aquests vehicles amb un mínim de 15 minuts d'antelació, mentre que s'ha disparat a Madrid, on encara no està regulat.
Al març, la capital espanyola comptava amb 7.269 autoritzacions de VTC, 710 més que a tancament del 2018, segons les estadístiques presentades per el Ministeri de Foment. D'aquesta manera, Madrid ja acapara més de la meitat de llicències que hi ha repartides per tot Espanya i hi circulen dos taxis per cada cotxe d'Uber o Cabify que hi ha en marxa.
Barcelona, per la seva banda, ha acabat el primer trimestre del 2019 amb 2.025 llicències davant les 2.283 que tenia a tancament del 2018, just abans que el Govern aprovés el decret llei. Catalunya és un dels cinc territoris juntament amb València, Balears, el País Basc i l'Aragó que han ja han aprovat la seva regulació per a aquest negoci. De fet, Uber ja va decidir abandonar la ciutat comtal quan va entrar en vigor el nou decret.