• Economia
  • "Hem d'estar segurs que la Marca Barcelona segueix sana"

"Hem d'estar segurs que la Marca Barcelona segueix sana"

El comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació de l'Ajuntament de Barcelona defensa que la ciutat es troba en "un dels moments més atractius de la seva història"

Lluís Gómez és el comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació de l'Ajuntament de Barcelona | EP
Lluís Gómez és el comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació de l'Ajuntament de Barcelona | EP
Europa Press
Barcelona
06 d'Agost de 2018

El comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació de l'Ajuntament de Barcelona, Lluís Gómez, ha assegurat que cada setmana rep empreses i esdeveniments que es volen instal·lar a la capital catalana: "Barcelona es troba en un dels moments més atractius de la seva història econòmica".

 

En aquest sentit, Gómez ha celebrat en una entrevista a EP que la fira Integrated System Europe (ISE) celebri aquest esdeveniment mundial a Barcelona, i ha assegurat que és un esdeveniment a l'alçada del Mobile World Congres (MWC) i un trampolí per a les empreses del sector, així com un pol d'atracció.

 

"Volem ser la capital del Mobile. Treballem amb 5G i perquè Barcelona sigui el 'hub' tecnològic que hem volgut sempre, i que ara s'està materialitzant", i ha destacat que esdeveniments com la Smart City Expo World Congress, que el novembre acollirà 700 ciutats, són una oportunitat per atreure negoci.

Pel que fa els viatges d'internacionalització a Nova York o Mont-real, el comissionat ha explicat que aquestes ciutats veuen Barcelona com un model a seguir en matèria de mobilitat, i ha dit que la cooperació amb elles és molt intensa, sobretot en gestió dels impactes de plataformes com Airbnb o Uber.

Gómez: "Barcelona es troba en un dels moments més atractius de la seva història econòmica"

Gómez ha destacat que els reptes de Barcelona són cada vegada més canviants, encara que ha subratllat la disrupció tecnològica i la seva influència cada vegada més gran en la globalització com els principals desafiaments que encara la ciutat: "Les fronteres s'estan trencant i hem d'estar segurs que la Marca Barcelona segueix sana".

Valors socials més enllà del benefici

També ha destacat que la ciutat ha apostat per fer feina en projectes que potenciïn el retorn social, i ha assegurat que en els últims anys s'ha aprofundit en els valors socials que comporta el consum de certs productes o serveis, més enllà del benefici econòmic pur.

Pel que fa als reptes a l'àrea fins al final de mandat, Gómez ha dit que cal deixar unes bases fermes: "Sempre penso que no treballo per finalitzar el mandat. Treballes per a la ciutat, i ella no entén d'inicis o finals de mandat", i ha apostat per mantenir les línies principals de treball.