Llum verda al primer AVE privat

El comboi d'Air-Nostrum farà la ruta Madrid-Montpeller passant per Barcelona i serà més barat i més ràpid que el de Renfe

El tren no seria operat per Renfe sinó per Intermodalitat de Llevant ILSA
El tren no seria operat per Renfe sinó per Intermodalitat de Llevant ILSA
ACN
Barcelona
17 de Setembre de 2018
Act. 18 de Setembre de 2018

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha donat llum verda a un nou servei internacional de transport de viatgers en tren d'alta velocitat entre Madrid i Montpeller, amb parada a Barcelona. Es tracta d'un tren que no seria operat per Renfe sinó per Intermodalitat de Llevant (ILSA), empresa filial de la valenciana Air Nostrum.

 

Segons un informe de la CNMC, aquest tren seria més barat i més ràpid ja que trigaria un 10% menys del que ho fa Renfe. "Aquest nou servei tindrà efectes positius per als usuaris, atès que triplica les freqüències entre Madrid i la ciutat francesa i les incrementa en un 50% des de Barcelona", assegura Competència.

Concretament, el tren connectarà Madrid i Barcelona amb tres departaments francesos, que sumen una població de gairebé 2 milions d'habitants. 

 

Línies internacionals

El servei ferroviari es podrà liberalitzar a Espanya quan es transposi a la legislació espanyola el quart paquet ferroviari de la Unió Europea, aprovat el desembre del 2016. Fins aleshores, però, la CNMC sí que permet que hi hagi línies internacionals operades per altres operadors que passin per Espanya si almenys el 20% de la distància total es recorre fora de l'Estat i si les companyies transporten almenys el 30% dels passatgers amb origen o destí internacional. 

La CNMC ha decidit donar llum verda al tren d'ILSA després que l'empresa es compromès a limitar la venda de bitllets a l'estat espanyol en cas que se superi el 70% màxim fixat. També s'ha compromès a aportar informació semestral sobre el nombre de viatgers entre les diferents estacions i els ingressos obtinguts. 

A partir d'ara, la CNMC analitzarà la petició d'ILSA per poder utiltizar els trens de la sèrie S-100 d'Alstom, propietat de Renfe Lloguer.