Totes les localitats de la zona 2 del transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona, un total de 18 municipis que es troben a la segona zona tarifària del transport públic metropolità passaran a integrar la primera zona de l'Autoritat Metropolitana de Barcelona (AMT), que és la més econòmica. L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha explicat que l'objectiu "és compartit" entre l'Àrea Metropolititana de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya. Colau ha dit que fa temps que es treballa amb aquest objectiu perquè "volem que hi hagi un transport públic a la ciutat real que és la ciutat metropolitana" per "caminar cap a la zona única". Els divuit municipis que s'incorporaran a la Zona 1 no són tots els que actualment estan a la segona zona tarifària.
La mesura serà aprovada al plenari de la corporació metropolitana dimarts 16 d'octubre i després l'ATM haurà d'aprovar el nou mapa tarifari, segons explica avui el diari El País, que afegeix que en contrapartida els 18 municipis hauran d'assumir un nou impost.
El preu que paga un passatger per desplaçar-se entre municipis de dues zones tarifàries consecutives del sistema integrat de transport públic de Barcelona és el doble del que paga per fer-ho dins d'una sola zona.
Els municipis del AMB que estan a la zona 2 són: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Begues, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cervelló, Corbera del Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, La Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat.