21
de Desembre
de
2015
Act.
21
de Desembre
de
2015
El marisc, els torrons i les begudes alcohòliques d'alta graduació es converteixen en les principals partides de despesa en la cistella nadalenca d'aquest any, segons es desprèn de les dades ofertes per la consultora Nielsen.
En concret, les dades mostren que el marisc es converteix en un dels protagonistes del Nadal al ser la principal delícia i també la primera partida de despesa, amb 222 milions d'euros; seguit pel tradicional torró en el qual s'inverteixen 136 milions d'euros.
Les begudes ocupen un altre lloc destacat en aquest 'Top 5' amb els productes en els quals més gasten els espanyols durant el nadalenc mes de desembre, sobretot en les begudes alcohòliques d'alta graduació, on s'inverteixen 117 milions d'euros.
Al seu costat també figura la despesa en vi amb Denominació d'Origen, que suposa en total 99 milions d'euros; mentre que en carn fresca (boví, oví i caprí) s'inverteix aquest mes 115 milions d'euros.
La cistella de la compra nadalenca també es compon de productes que durant la resta de l'any no estan presents, com el cas del torró, que al desembre realitza el 61% de les vendes. Passa el mateix amb els bombons, que venen aquest mes el 42% sobre el total anual.
Altres productes tradicionals en aquestes dates són els vins espumosos o el pernil ibèric, les vendes dels qual durant el Nadal representen el 30% i 28%, respectivament, de tot l'any, mentre que els productes fumats suposen el 19%.
El retail analytics Iberia de Nielsen, Assís González de Castejón, ha indicat que el Nadal porta a les taules productes que la resta de l'any es consumeixen "en molta menor mesura". "Els tòpics sobre els productes nadalencs se segueixen complint, som tradicionals en els menús d'aquestes dates i preferim els torrons, els espumosos o el marisc", ha indicat.
En concret, les dades mostren que el marisc es converteix en un dels protagonistes del Nadal al ser la principal delícia i també la primera partida de despesa, amb 222 milions d'euros; seguit pel tradicional torró en el qual s'inverteixen 136 milions d'euros.
Les begudes ocupen un altre lloc destacat en aquest 'Top 5' amb els productes en els quals més gasten els espanyols durant el nadalenc mes de desembre, sobretot en les begudes alcohòliques d'alta graduació, on s'inverteixen 117 milions d'euros.
Al seu costat també figura la despesa en vi amb Denominació d'Origen, que suposa en total 99 milions d'euros; mentre que en carn fresca (boví, oví i caprí) s'inverteix aquest mes 115 milions d'euros.
La cistella de la compra nadalenca també es compon de productes que durant la resta de l'any no estan presents, com el cas del torró, que al desembre realitza el 61% de les vendes. Passa el mateix amb els bombons, que venen aquest mes el 42% sobre el total anual.
Altres productes tradicionals en aquestes dates són els vins espumosos o el pernil ibèric, les vendes dels qual durant el Nadal representen el 30% i 28%, respectivament, de tot l'any, mentre que els productes fumats suposen el 19%.
El retail analytics Iberia de Nielsen, Assís González de Castejón, ha indicat que el Nadal porta a les taules productes que la resta de l'any es consumeixen "en molta menor mesura". "Els tòpics sobre els productes nadalencs se segueixen complint, som tradicionals en els menús d'aquestes dates i preferim els torrons, els espumosos o el marisc", ha indicat.