• Economia
  • Mas: el mercat espanyol pesa menys

Mas: el mercat espanyol pesa menys

El 46% dels productes catalans s'exporten a l'Estat espanyol, el 54% a la resta del món

Artur Mas ha emfatitzat el procés d'internacionalització
Artur Mas ha emfatitzat el procés d'internacionalització
Sergi Quitian
10 de Maig de 2013
Act. 10 de Maig de 2013

"Espanya és cada vegada un mercat més petit per a Catalunya". Així de rotund s'ha mostrat el president de la Generalitat, Artur Mas, en la inauguració del Renaissance Barcelona Fira Hotel, situat a plaça Europa de la Ciutat Comtal. Amb tot, el president ha matisat que "Espanya segueix sent un mercat molt important, però Europa i el món són cada cop més els nostres mercats". 

 


Mas ha argumentat que l'economia catalana està immersa "en un procés accelerat molt interessant d'internacionalització a fons". Un projecte "molt seriós, molt ben fet i que va en la bona direcció" segons les seves paraules. El president ha destacat les xifres del sector del turisme i de la captació d'inversió estrangera. En aquest sentit, ha recordat que segons el Financial Times "Catalunya va ser el territori de tota l'Europa continental que va rebre més projectes d'inversió estrangera a nivell industrial".
 

Rècord d'exportacions
El president de la Generalitat ha subratllat que Catalunya va batre l'any passat el rècord històric de vendes de productes nacionals a l'exterior. Segons dades de l'agència pública ACC1Ó, Catalunya va vendre més fora de l'Estat espanyol que dins. En xifres, el 54,3% de les exportacions catalanes –58.283 milions d'euros– van anar dirigides a Europa i la resta del món, mentre que l'altre 45,7% –49.131 milions– es va exportar a l'Estat. De fet, Catalunya és la comunitat autònoma més exportadora d'Espanya: l'any passat va protagonitzar el 26,2% de les exportacions estatals, més del doble que la segona comunitat del rànquing, Madrid (12%).