L’arrencada de la CopaAmèrica ha coincidit amb un període de relativa baixa activitat a Mercabarna a l’espera de la “tornada a la normalitat” del mes de setembre. Amb tot, els majoristes asseguren tenir-ho “tot a punt” per donar el millor servei als seus clients. “És un gran repte i ho farem bé”, apunten des de Catamar, comercialitzadora de peix i marisc.
Les empreses consultades per l’ACN, com GeneralCàrnia, eviten fer previsions de vendes perquè és el primer cop que se celebra i no saben "com anirà”. El fet que duri dos mesos, afegeixen, farà que l’arribada dels 2,5 milions de visitants previstos sigui esglaonada i l’impacte, per tant, molt diferent del del MWC, l'F1 o MotoGP, que es concentren en pocs dies.
Tot i deixar clar que serà al final de l’esdeveniment esportiu quan es podrà fer un balanç real del seu impacte, els majoristes consultats confien que en els dos pròxims mesos es noti un increment "significatiu" de les vendes. "Si han de venir més de dos milions de visitants fins a l'octubre poc o molt ho hem de notar", assenyalen.
El fet que l'esdeveniment duri dos mesos farà que l’arribada dels 2,5 milions de visitants previstos sigui esglaonada
De fet, reconeixen que ja estan notant un lleuger increment de les vendes associades a la Copa Amèrica. General Càrnia, una de les empreses líders de Mercabarna en la venda de carn, fa gairebé un any que serveix producte a quatre dels equips de la Copa Amèrica als que ja ha venut gairebé 10 tones de carn de primera qualitat. MartíColomer, cap de grans comptes de Càrnia, apunta que “són clients exigents” que demanden producte de proximitat i totalment natural.
En la mateixa línia, Catamar, que té com a client el Reial Club Nàutic de Barcelona, fa dies que estan servint producte a molts iots de luxe que han arribat al port de la capital catalana per seguir la competició esportiva (se n'esperen més d'un centenar fins al final de la competició). CristinaSolsona, la seva directora comercial, explica que es tracta de clients molt exigents que reclamen un producte d’alta gamma. “Amb la nostra experiència amb aquest tipus de clients preveiem que el marisc viu com ara les llagostes, el llamàntol blau o el cranc reial siguin dels productes que concentrin més increment de demanda”, apunta Solsona.
Tant Solsona com Colomer coincideixen que estan preparats per satisfer tota la demanda que generi el certamen. Aquí, recorden que l’experiència assolida en certàmens com el MWC, amb una altíssima demanda de producte concentrada en pocs dies, els servirà per "afrontar qualsevol escenari".