El cap d'intel·ligència de mercat a GfK, Ignacio López, ha assegurat aquest dimarts que el mercat editorial estatal es troba davant d'un any "prometedor" amb un creixement fins al juny del 0,9% respecte al 2022, que es va tancar amb un +1%. Destaca especialment el pes de Catalunya en esdevenir la comunitat autònoma amb més creixement (4%), igualant Madrid (22,6%) amb un 22,3%.
Sobre el pes de la diada de Sant Jordi, López ha concretat que se n'han venut 1,45 milions d'exemplars, fet que suposa un 11% més que el 2022, dels quals les llibreries van concentrar un 71% de les vendes. López ha detallat que el 41% de les vendes de Sant Jordi van ser llibres en català, que el 37% dels títols venuts van ser de ficció, el 30% de no-ficció i el 25% de literatura infantil i juvenil.
El 41% de les vendes de Sant Jordi van ser llibres en català
"La part més positiva és que hem crescut sobre creixement", ha afirmat el directiu de GfK durant la seva ponència El mercat editorial a Espanya en el marc del Fòrum Edita, que organitzen la UPF Barcelona School of Management i el Gremi d'Editors de Catalunya a Barcelona fins dimecres. López ha estimat que el mercat estatal tancarà amb un creixement d'entre un 1,1% i un 2,3% gràcies a l'increment dels preus i a l'estabilitat a la demanda: "Donem per fet que superarem la xifra de l'any passat", ha afegit.
Segons el directiu, el preu mitjà ha augmentat a causa de la inflació, la crisi del paper, la guerra a Ucraïna i la situació macroeconòmica, i ha concretat que se situa en 14,94 euros, preveient que superin els 15 euros a partir del setembre amb vista al segon semestre de l'any. Finalment, ha celebrat l'augment de vendes del 2,9% a llibreries, que ja havien crescut un 7% el 2022, mentre que a magatzems, cadenes i Internet es manté un volum similar a l'any passat, i baixa un 7,4% a hipermercats.