El 43% del comerç de Barcelona Oberta ha augmentat les seves vendes durant la celebració del Mobile World Congress (MWC) aquesta setmana i un de cada quatre ha realitzat noves contractacions. Així mateix, el mal temps ha passat per aigua la facturació dels restaurants i locals d'oci nocturn, que han vist com el seu volum de negoci ha caigut un 30%
Així s'extreu d'una enquesta realitzada als membres de Barcelona Oberta, entitat que aglutina els 16 principals eixos comercials i turístics de la ciutat, i de la Federació Catalana d'Associacions d'Activitats de Restauració i Musicals (Fecasarm).
Segons diuen els botiguers, l'afluència als establiments ha augmentat un 35%, encara que el temporal de pluja i neu d'aquesta setmana ha fet disminuir els desplaçaments dels congressistes als eixos comercials, concentrant-se més en el recinte firal i en zones d'oci properes als allotjaments.
La Fecasarm ha lamentat que la facturació dels locals de restauració i oci nocturn de Barcelona ha disminuït un 30% respecte a l'anterior edició del MWC a causa de la "climatologia adversa". El president de Fecasarm, Salvador Vilanova, ha dit que les xifres han estat pitjors que les d'una setmana qualsevol en què no se celebra el Mobile: "Tot per la climatologia adversa, que ha fet que molta gent decidís no sortir".
En aquest sentit, ha indicat que diumenge passat va ser un bon dia per a la facturació, però ha assegurat que el descens del consum es va fer palès durant aquest dimarts, especialment a la nit, i que es van produir cancel·lacions pels avisos i alertes climatològiques.