MWC19: 'la crème de la crème'

El Mobile World Congress espera mantenir el nombre de visitants, anuncia una col·laboració amb el Sónar i subratlla la feminització de la fira

El conseller delegat de GSMA, John Hoffman, durant la presentació del MWC 2019,
El conseller delegat de GSMA, John Hoffman, durant la presentació del MWC 2019,
Aiats Agustí
Periodista
Barcelona
30 de Gener de 2019
Act. 30 de Gener de 2019

Qualitat i no quantitat. Aquest serà l’objectiu del Mobile World Congress (MWC) 2019. El CEO de la GSMA, John Hoffman, ha donat les novetats de la fira dels mòbils que se celebrarà del 25 al 28 de febrer a la Fira de Barcelona. Connectivitat intel·ligent, impacte econòmic, més dones, una col·laboració amb el Sónar de cara al 2020 i desitjos d'arribar als 110.000 visitants són els titulars per a aquesta edició. La patronal dels mòbils espera que es mantingui la xifra de 107.000, però segons diu Hoffman: “No estem preocupats en quanta gent ve, sinó en qui ve. Volem la crème de la crème de la indústria”. Més xifres rellevants: 473 milions d’euros d’impacte econòmic, 2.400 expositors i 170 delegacions governamentals de 200 països seran les protagonistes de la 14a celebració del MWC.

 

Segons els càlculs de GSMA, entre 2006 i 2018 el MWC ha deixat gairebé 5.000 milions d’euros a la ciutat catalana tant en impacte directe, com indirecte. “El MWC Barcelona és el nostre principal congrés, el centre de l’univers GSMA”, ha dit Hoffman. El 2018 l’impacte estimat per a la ciutat va ser de 471 milions d’euros i van arribar 108.000 visitants. Enguany tot i mantenir la quantitat de visitants, l’aportació econòmica creix.

 

Contingut del MWC

El MWC d’enguany se centrarà en la connectivitat intel·ligent: “Ens movem en l’era del 5G”, de manera que els eixos temàtics centrals de les conferències versaran sobre aquesta nova tecnologia, intel·ligència artificial, internet de les coses i dades massives. “La hiperconnexió del 5G i la IoT connectada amb la Intel·ligència Artificial i el big data ens dóna una connexió intel·ligent amb què explorem un nou rang de productes per millorar la vida de les persones”, ha explicat Hoffman.

El director general de la GSMA, Mats Granryd, el CEO d’Orange, Stephane Richard, la CEO de Singtel, Chua Sock Koong, el CEO de Vodafone, Nick Read, seran els primeres espases de les conferències sobre connectivitat, indústria 4.0, benestar digital, confiança digital i disrupció del MWC. “Cada any rebem més de 2.000 propostes per parlar al congrés, el sistema de selecció és molt acurat i procurem trobar la gent correcta per parlar de l’ecosistema”, ha detallat Hoffman, qui ha destacat que enguany el 32% de les conferenciants són dones.

Seguint en la línia de feminitzar el MWC, l’organització reedita el Women4tech per tercer any. “El programa de diversitat de gènere parlarà sobre com tancar el gendergap en el sector tecnològic, parlarà sobre com les dones ens poden representar i com el futur no ha de ser només dels homes”, ha afirmat Hoffman. Sembla que la fira ho està aconseguint, en els primers esdeveniments les dones representaven el 18% del total de visitants, l’any passat ja eren el 24%, “enguany esperem que siguin el 30% i volem que en el futur representin el 50%.

El MWC preveu rebre 107.000 visitants i tenir un impacte econòmic de 473 milions

L'elit es reuneix al MWC: Alibaba, Mastercard, Citibank, Cisco, Huawei, Google, LG, Orange, Verzon, Vodafone, Facebook, BMW, Ericson, Intel, Lenovo, Microsoft, Oracle, Telefónica, Ooredoo, Seat, Xiaomi, Accenture, ZTE i un llarg etcètera tindran estands a la fira, amb un 20% de presència asiàtica.

El 4YFN suma amb el Sónar

Una de les grans novetats que ha anunciat de cara a l’edició 2020 és que el congrés paral·lel d’emprenedoria 4 Years From Now (4YFN) sumarà forces amb el festival de creativitat i música avançada Sónar. Els dos esdeveniments aniran de la mà per “dur el 4YFN a un altre nivell”. La música, la creativitat i el disseny se sumen al festival de la tecnologia i l’emprenedoria.

 

 

A part, la sisena edició de l’esdeveniments per a startups i emprenedors espera 21.000 asistents i més de 600 expositors. Claudia Nemat de Deutsche Telekom, Jared Ficklin de Magic Leap o Charlotte Hogg, CEO de Visa Europe seran els conferenciants estrella d’aquesta edició del 4YFN.

MWC i el procés

“Estem molt contents a Barcelona”, ha assegurat Hoffman, “excepte pel mal temps de l’any passat”, ha ironitzat, tenint en compte que fins i tot va arribar a nevar a Barcelona. La localització del congrés dels mòbils està assegurada per contracte a la capital catalana fins al 2023. Tot i això, la inestabilitat política posterior al referèndum del primer d’octubre va fer plantejar cancel·lar el programa de l’any passat i traslladar-lo “a fora d’Espanya”.

El MWC estava "preparat" per deixar Barcelona l'any passat amb dues seus alternatives fora de l'Estat

La GSMA tenia preparades per a l'edició 2018 del Mobile World Congress dues ubicacions alternatives a la de l'Hospitalet de Llobregat i Barcelona per situar el congrés de mòbils fora d'Espanya pel context polític a Catalunya. Hoffman ha afegit que l'any passat l'organització "estava extremadament nerviosa" i que per això estaven preparats per traslladar l'esdeveniment fora de Barcelona.

Hoffman ha afirmat que, un cop superada la situació, ja no hi ha motius per especular sobre un possible trasllat del congrés a fora de Catalunya. En ser preguntat sobre possibles ciutats com ara Lisboa o Dubai, Hoffman ha respost que, en aquests casos la mida sí és important, donat que poques instal·lacions ofereixen els 240.000 metres quadrats d’espai firal amb què compta la Fira de Barcelona.

Enguany, si bé la situació política no representa un factor “hostil”, les reivindicacions dels taxistes, VTC i treballadors de TMB planen sobre l’organització del congrés. Hoffman es mostra "preocupat" per la vaga de metro i confia que se solucioni: "Esperem un impacte mínim”.