01
d'Agost
de
2016
Act.
04
d'Agost
de
2016
Els espais de treball compartit a Barcelona fa temps que han deixat de ser una moda i s'han convertit en una indústria madura en ple creixement. Amb més de cent coworkings, la ciutat és avui un referent sobretot per a aquells professionals del sector digital.
Però si hi ha un àmbit que creix i destaca a la capital catalana, aquest és el turisme, el qual representa ja el 22% del seu PIB. D'això no en tenien cap dubte tres emprenedors barcelonins del sector de les activitats turístiques quan el 2015 van creure que podien oferir més i millors experiències si unien forces en un mateix espai amb altres professionals i empreses que realitzaven activitats complementàries. Així s'ha creat Rusc de turisme, el primer coworking d'Europa especialitzat exclusivament en la indústria del turisme.
El Rusc és un espai de 500m2 situat a la planta baixa d'un edifici modernista al carrer Montsió, on s'han invertit 300.000 euros. L'espai ofereix als seus membres emprenedors o empreses del sector turístic un ampli espai d'oficines, un punt de venda ticketing i una zona Meeting point perfectament equipada amb sofàs per a rebre més de 30 visitants.
Joan Ramon Juncàs, cofundador, destaca que formar part del Rusc "ajuda les empreses a créixer moltíssim" i assegura la seva continuïtat més del que ho farien sense estar-hi agrupades i instal·lades.
Un exemple és com els membres del Rusc poden generar venda creuada a l'espai, utilitzar el punt de venda, compartir coneixements, recursos, publicitat o per exemple assistir conjuntament a fires". L'espai compta ja amb 22 professionals i cinc companyies.
Pedro Ávila, director de Castlexperience, una de les empreses fundadores i líder en el sector de l'enoturisme, subratlla que tenen previst un fort creixement per a aquest any generat gràcies a les sinergies originades a l'espai de coworking. Per a tal missió, afirma, "és important atraure talent i rodejar-nos de les millors empreses de turisme, les millors de cada sector, de manera que puguem se la solució integrar per al turista i un referent de qualitat per a hotels i agències".
Per la seva part, Jairo Carrillo, co-fundador de Rusc, ho té molt clar: "El nostre objectiu és convertir-nos en un referent de la indústria que serà clau en el futur de la ciutat i a la que hi volem posar un segell de qualitat i generar llocs de treball fix per a gent d'aquí".
Però si hi ha un àmbit que creix i destaca a la capital catalana, aquest és el turisme, el qual representa ja el 22% del seu PIB. D'això no en tenien cap dubte tres emprenedors barcelonins del sector de les activitats turístiques quan el 2015 van creure que podien oferir més i millors experiències si unien forces en un mateix espai amb altres professionals i empreses que realitzaven activitats complementàries. Així s'ha creat Rusc de turisme, el primer coworking d'Europa especialitzat exclusivament en la indústria del turisme.
El Rusc és un espai de 500m2 situat a la planta baixa d'un edifici modernista al carrer Montsió, on s'han invertit 300.000 euros. L'espai ofereix als seus membres emprenedors o empreses del sector turístic un ampli espai d'oficines, un punt de venda ticketing i una zona Meeting point perfectament equipada amb sofàs per a rebre més de 30 visitants.
Joan Ramon Juncàs, cofundador, destaca que formar part del Rusc "ajuda les empreses a créixer moltíssim" i assegura la seva continuïtat més del que ho farien sense estar-hi agrupades i instal·lades.
Un exemple és com els membres del Rusc poden generar venda creuada a l'espai, utilitzar el punt de venda, compartir coneixements, recursos, publicitat o per exemple assistir conjuntament a fires". L'espai compta ja amb 22 professionals i cinc companyies.
Pedro Ávila, director de Castlexperience, una de les empreses fundadores i líder en el sector de l'enoturisme, subratlla que tenen previst un fort creixement per a aquest any generat gràcies a les sinergies originades a l'espai de coworking. Per a tal missió, afirma, "és important atraure talent i rodejar-nos de les millors empreses de turisme, les millors de cada sector, de manera que puguem se la solució integrar per al turista i un referent de qualitat per a hotels i agències".
Per la seva part, Jairo Carrillo, co-fundador de Rusc, ho té molt clar: "El nostre objectiu és convertir-nos en un referent de la indústria que serà clau en el futur de la ciutat i a la que hi volem posar un segell de qualitat i generar llocs de treball fix per a gent d'aquí".