GoStudent, una plataforma de tutoria en línia, ha publicat un informe sobre el futur de l'educació en 2023, basat en entrevistes amb més de 6.000 nens i els seus pares a Espanya, Alemanya, França, Itàlia, el Regne Unit i Àustria. A Espanya, la mostra va incloure 1.000 nens i 1.000 pares, i una de les conclusions va ser que el 95% dels joves de la Generació Z i Alpha a Catalunya està motivat per a aconseguir un treball que els agradi, encara que el 26% creï que l'escola no els està preparant adequadament. No obstant això, l'educació superior continua sent important per a les generacions futures, ja que el 71% dels joves de 14 a 16 anys a Catalunya planeja estudiar en la universitat, principalment perquè volen especialitzar-se (55%) o perquè és el requisit mínim per a la seva futura carrera (51%).
Els joves a Catalunya veuen el metavers com una eina potencial per a triar el seu treball somiat, segons l'informe. El 72% dels quals coneixen el metavers creu que pot ajudar-los a triar el seu treball somiat, i el 61% està d'acord que pot millorar el seu aprenentatge. A més, el 70% dels joves de 14 a 16 anys a Catalunya se sent segur vivint en un món envoltat de noves tecnologies, la qual cosa suggereix una acceptació generalitzada de la tecnologia en l'aprenentatge.
Quant als professors, el 74% dels nens a Catalunya creu que els seus professors manegen bé la tecnologia i els animen a aprendre amb ella, la qual cosa és el percentatge més alt d'Espanya. En comparació amb altres estudiants espanyols, els joves a Catalunya tenen més interès a mantenir-se a l'avantguarda de les tendències tecnològiques (85%) i fer alguna cosa que marqui una diferència en el món (76%). També estan més interessats en què les escoles incorporin més assignatures relacionades amb la tecnologia en els seus plans d'estudi (87%).
Els pares catalans també es mostren optimistes sobre l'ús del metavers en l'educació. El 81% dels quals coneixen el metavers creuen que exercirà un paper clau en els pròxims anys per a aprendre de forma més eficaç. En general, l'informe suggereix que les futures generacions d'estudiants estaran més interessades en les tecnologies emergents, com el metavers, i que la personalització de l'aprenentatge serà un aspecte important en el futur de l'educació.