• Economia
  • 7 de cada 10 nens a Catalunya creu que el metavers els ajudarà a triar el treball dels seus somnis

7 de cada 10 nens a Catalunya creu que el metavers els ajudarà a triar el treball dels seus somnis

El 87% dels nens catalans demana que les escoles incorporin més assignatures relacionades amb les noves tecnologies en els plans d'estudi

8 de cada 10 nens a Catalunya afirma que la tecnologia facilita el seu aprenentatge | Cedida
8 de cada 10 nens a Catalunya afirma que la tecnologia facilita el seu aprenentatge | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
01 de Març de 2023

GoStudent, una plataforma de tutoria en línia, ha publicat un informe sobre el futur de l'educació en 2023, basat en entrevistes amb més de 6.000 nens i els seus pares a Espanya, Alemanya, França, Itàlia, el Regne Unit i Àustria. A Espanya, la mostra va incloure 1.000 nens i 1.000 pares, i una de les conclusions va ser que el 95% dels joves de la Generació Z i Alpha a Catalunya està motivat per a aconseguir un treball que els agradi, encara que el 26% creï que l'escola no els està preparant adequadament. No obstant això, l'educació superior continua sent important per a les generacions futures, ja que el 71% dels joves de 14 a 16 anys a Catalunya planeja estudiar en la universitat, principalment perquè volen especialitzar-se (55%) o perquè és el requisit mínim per a la seva futura carrera (51%).

Els joves a Catalunya veuen el metavers com una eina potencial per a triar el seu treball somiat, segons l'informe. El 72% dels quals coneixen el metavers creu que pot ajudar-los a triar el seu treball somiat, i el 61% està d'acord que pot millorar el seu aprenentatge. A més, el 70% dels joves de 14 a 16 anys a Catalunya se sent segur vivint en un món envoltat de noves tecnologies, la qual cosa suggereix una acceptació generalitzada de la tecnologia en l'aprenentatge.

Quant als professors, el 74% dels nens a Catalunya creu que els seus professors manegen bé la tecnologia i els animen a aprendre amb ella, la qual cosa és el percentatge més alt d'Espanya. En comparació amb altres estudiants espanyols, els joves a Catalunya tenen més interès a mantenir-se a l'avantguarda de les tendències tecnològiques (85%) i fer alguna cosa que marqui una diferència en el món (76%). També estan més interessats en què les escoles incorporin més assignatures relacionades amb la tecnologia en els seus plans d'estudi (87%).

Els pares catalans també es mostren optimistes sobre l'ús del metavers en l'educació. El 81% dels quals coneixen el metavers creuen que exercirà un paper clau en els pròxims anys per a aprendre de forma més eficaç. En general, l'informe suggereix que les futures generacions d'estudiants estaran més interessades en les tecnologies emergents, com el metavers, i que la personalització de l'aprenentatge serà un aspecte important en el futur de l'educació.