06
de Maig
de
2016
Act.
06
de Maig
de
2016
Primer va ser la polèmica entre l'Apple Mac o el Windows PC. Després, entre la truita de patates amb o sense ceba, la guerra entre Star Wars i Star Trek... I ara Twitter també es divideix davant el dilema més gran dels millors berenars: Nocilla o Nutella? Segons la monitorització que Sibilare ha fet durant l'últim mes de la conversa (en castellà) al voltant de les dues grans marques, sembla que els paladars tuitaires prefereixen Nutella: 15.266 tuits i retuits publicats per 13.786 usuaris únics sobre la marca ho deixen clar, davant els 2.820 comentaris dels 2.468 usuaris únics que han mencionat Nocilla.
El més interessant de l'anàlisi, però, ha resultat ser el fet que, malgrat que la composició d'ambdues cremes de cacau és pràcticament igual (sucre, oli vegetal, avellanes, cacau i llet desnatada en pols), els tuitaires es declinen per una marca o l'altra en funció del berenar que volen preparar.
Per començar, la Nutella s'utilitza sobretot per preparar crepes, tal com es desprèn de la conversa al voltant de la marca. 4.374 tuits i retuits parlen d'aquestes postres en relació al producte italià. Sembla que Nutella ha sabut diversificar més el seu producte, ja que s'empra també per a la recepta del pa de xocolata chip-banana (en 536 comentaris), així com per fer pancakes (702), i fins i tot com a ingredient de la pizza (288), per acompanyar les maduixes (205), així com per fer galetes (149), xurros (148) i gelat (121).
En canvi, la Nocilla s'associa al clàssic entrepà amb xocolata, en 142 comentaris. És per això que la paraula "berenar" també es troba entre les més repetides sobre Nocilla, en 51 publicacions. A més, també es parla molt de pa (50), sandvitx (49), suc (47) i Cola-cao (44) en relació a la marca espanyola, reivindicant així el producte com el clàssic de qualsevol berenar. A més, Nocilla es considera un producte eminentment per nens: és per això que la paraula "nen" és una de les paraules més repetides en relació a la marca, en 49 missatges.
La Nocilla, la marca dels nostàlgics
Si bé Nutella és la marca a la qual més es recorre per preparar postres, Nocilla sempre serà al cor dels nascuts als anys 70 i 80. Els nostàlgics de les gomes Milán i les col·leccions de cromos també es recorden dels dolços berenars de xocolata en sortir de classe. Són la 'Generació EGB', i és per això que les sigles de l'antiga Educació General Bàsica es troben entre el més comentat en la conversa sobre Nocilla, en 58 impactes.
Els gots personalitzats col·leccionables de la marca també són entre les paraules més repetides pels internautes, en 113 tuits i retuits. Pel que fa a Nutella, val a dir que també hi ha força gent que en conserva els envasos: 1.164 comentaris en parlen.
Fitxa tècnica: Seguiment de les paraules "Nutella", "Nocilla", i els hashtags "#NocillaoNutella", entre el 7 d'abril i el 5 de maig de 2016. 18.150 impactes totals obtinguts. Dades d'Augure.
El més interessant de l'anàlisi, però, ha resultat ser el fet que, malgrat que la composició d'ambdues cremes de cacau és pràcticament igual (sucre, oli vegetal, avellanes, cacau i llet desnatada en pols), els tuitaires es declinen per una marca o l'altra en funció del berenar que volen preparar.
Per començar, la Nutella s'utilitza sobretot per preparar crepes, tal com es desprèn de la conversa al voltant de la marca. 4.374 tuits i retuits parlen d'aquestes postres en relació al producte italià. Sembla que Nutella ha sabut diversificar més el seu producte, ja que s'empra també per a la recepta del pa de xocolata chip-banana (en 536 comentaris), així com per fer pancakes (702), i fins i tot com a ingredient de la pizza (288), per acompanyar les maduixes (205), així com per fer galetes (149), xurros (148) i gelat (121).
En canvi, la Nocilla s'associa al clàssic entrepà amb xocolata, en 142 comentaris. És per això que la paraula "berenar" també es troba entre les més repetides sobre Nocilla, en 51 publicacions. A més, també es parla molt de pa (50), sandvitx (49), suc (47) i Cola-cao (44) en relació a la marca espanyola, reivindicant així el producte com el clàssic de qualsevol berenar. A més, Nocilla es considera un producte eminentment per nens: és per això que la paraula "nen" és una de les paraules més repetides en relació a la marca, en 49 missatges.
La Nocilla, la marca dels nostàlgics
Si bé Nutella és la marca a la qual més es recorre per preparar postres, Nocilla sempre serà al cor dels nascuts als anys 70 i 80. Els nostàlgics de les gomes Milán i les col·leccions de cromos també es recorden dels dolços berenars de xocolata en sortir de classe. Són la 'Generació EGB', i és per això que les sigles de l'antiga Educació General Bàsica es troben entre el més comentat en la conversa sobre Nocilla, en 58 impactes.
Els gots personalitzats col·leccionables de la marca també són entre les paraules més repetides pels internautes, en 113 tuits i retuits. Pel que fa a Nutella, val a dir que també hi ha força gent que en conserva els envasos: 1.164 comentaris en parlen.
Fitxa tècnica: Seguiment de les paraules "Nutella", "Nocilla", i els hashtags "#NocillaoNutella", entre el 7 d'abril i el 5 de maig de 2016. 18.150 impactes totals obtinguts. Dades d'Augure.