• Economia
  • El nou pla estratègic del Port Vell preveu una inversió de 250 milions d'euros

El nou pla estratègic del Port Vell preveu una inversió de 250 milions d'euros

Entre els objectius, hi ha una major integració amb la ciutat i superar 10.000 treballadors

President del Port de Barcelona, Lluís Salvadó | ACN
President del Port de Barcelona, Lluís Salvadó | ACN
Redacción VIA Empresa
21 de Juny de 2024

El nou Pla Estratègic del Port Vell 2025-2030 preveu que el Port de Barcelona inverteixi 250 milions d'euros al Port Vell i guanyi una superfície de 15 hectàrees cap al sud, als molls Sant Bertran i Pescadors, i que s'afegiran a les 70 que ja hi ha actualment. "Volem fer més Port Vell i que sigui més ciutadà", ha explicat el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó. Entre els objectius estratègics del pla, hi ha una major integració del port-ciutat, completar la transformació urbanística i energètica, superar els 10.000 treballadors, dels quals un 30% dedicats al sector nàutic; i incrementar el nombre d'empreses localitzades al Port Vell i que com a mínim un 30% estiguin vinculades al sector marítim, logístic i portuari.

 

L'acte de presentació del pla ha comptat amb la participació del president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó i el director del Port Vell, David Pino, que han desgranat els eixos estratègics i accions de referència del pla, que començarà a aplicar-se l'any que ve i s'allargarà fins al 2030. Segons Pino, el document "neix de la voluntat de consolidar el Port Vell com un referent global de port ciutadà diversificat, innovador i sostenible".

Salvadó (Port de Barcelona): "Volem fer més Port Vell i que sigui més ciutadà"

El Port Vell és l'àrea més antiga del Port de Barcelona i la que rep més visitant, amb més de 25 milions a l'any i on es combina l'ús ciutadà amb el turístic. En el pla, s'inclouen accions específiques per fer del Port Vell una àrea més ciutadana amb activitats culturals, esportives i lúdiques relacionades amb el mar, i paral·lelament, desplaçar l'activitat comercial i de transports de viatgers més cap al sud.

 

En aquesta línia, David Pino ha destacat projectes com "la reforma del moll Barcelona i la connexió amb el moll Drassanes, que suposarà l’obertura del World Trade Center al mar, o la transformació dels tinglados del moll Oriental, un espai polivalent que el Port vol consolidar com un actiu sociocultural de la nostra ciutat".

El Port Vell és l'àrea més antiga del Port de Barcelona i la que rep més visitant, amb més de 25 milions a l'any 

D'altra banda, es dissenyaran cinc illes climàtiques i zones verdes amb elements urbans que incorporin la generació, ús i emmagatzematge d’energies renovables.

Un altre dels eixos del pla és l'objectiu d'arribar als més de 10.000 treballadors al Port Vell el 2030 i que almenys un 30% es dediqui al sector nàutic, a les matines i als clubs de Marina 92, Marina Port Vell, Marina Port Vela, Barcelona Nàutic Center, Reial Club Marítim i Reial Club Nàutic.

En l'àmbit de l'empresa, el pla referma la voluntat de posicionar el Port Vell en l'àmbit internacional com a districte innovador i augmentar la presència d'startups i que com a mínim una tercera part estigui vinculada al sector marítim, logístic o portuari. Un dels grans projectes de referència és l'espai d'innovació Blue Tech Port per a empreses relacionades amb l'economia blava, que entrarà en una nova fase amb la creació de nous espais als 'tinglados' del moll de Sant Bertran.